portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY | Bezradność państwa wobec przestępców drogowych
TESTY | Dziecko w Alfa Romeo Tonale - foteliki i wózki
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | 8 zalet Hyundai Tucson

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | Volvo S60

Synonimy Volvo - bezpieczny i praktyczny
27-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Tylko wśród elementów podnoszących bezpieczeństwo znaleźlibyśmy więcej niż trzy plusy. Bagażnik sedana ma dla nas praktyczną i zaletę i wadę.



Plusy



WHIPS. Kilka lat temu Volvo było prekursorem w rozwiązaniach zmniejszających ryzyko odniesienia obrażeń podczas uderzenia w tył auta. Dziś w każdym modelu tej marki konstrukcja foteli chroni przed urazami kręgów szyjnych. Rozwiązanie jest banalnie proste - podczas najechania na tył naszego pojazdu fotele wraz z zagłówkiem w sposób kontrolowany przesuwają się do przodu (czytaj także: EuroNCAP nagradza Volvo za system WHIPS).



Podgrzewane elementy. W ciągu roku w Skandynawii jest więcej zimnych i bardzo zimnych dni, stąd nie dziwi w S60 cały arsenał rozwiązań "ocieplających" wnętrze samochodu. W Polsce krócej, ale również się przydadzą - podczas grudniowego testu nie szczędziliśmy sobie komfortu podgrzewania foteli (1600 zł), skrajnych miejsc kanapy (1100 zł - niestety funkcja ta nie zadziała poprzez siedzisko fotelika dziecięcego), a przede wszystkim przedniej szyby (910 zł) i kierownicy (1080 zł). W ofercie są także podgrzewane dysze spryskiwaczy (280 zł). W sumie dodatkowo wydamy 4970 zł, drogo? Nie, to zaledwie 3 proc. ceny tego modelu.



Funkcjonalność bagażnika 1. W zdecydowanej większości sedanów zawiasy klapy bagażnika chowają się do jego wnętrza. Często zdarza się, że przy układaniu bagaży trzeba pozostawić na nie miejsce. W S60 producent zadbał o to sam, obudowując je tapicerką nadkoli.

Minusy



Lane Departure Warning i Lane Keeping Aid. Pierwszy system ostrzega kierowcę o zjechaniu z pasa ruchu, drugi pomaga w utrzymaniu się na nim (tylko z silnikiem Drive-E). Oba do prawidłowego działania potrzebują wymalowanych linii i prędkości powyżej 65 km/h, więc ich test przeprowadziliśmy na autostradzie. Niestety siła ostrzeżenia LDW nie zawsze była wyczuwalna, a i zdarzało się, że auto przekraczało linię bez żadnej informacji. W przypadku LKA auto delikatnie wracało na swój pas, po czym pojawiał się krótki komunikat o konieczności przejęcia kierownicy i następowała jego długotrwała deaktywacja - z tym nie radzi sobie wielu producentów.



Rozmieszczenie przycisków. Większość przycisków do sterowania funkcjami auta zostało zgrupowanych na środkowym panelu kokpitu. Bardzo estetycznie, ale jest ich za dużo i podczas jazdy nie zawsze udawało się wcelować w ten odpowiedni.



Funkcjonalność bagażnika 2. Podłoga bagażnika tuż przed kanapą wznosi się pod ostrym kątem. Po jej zdjęciu okazuje się, że winnym jest wspornik umieszczony pomiędzy dzielonymi częściami oparć. Przez to podłoga nie jest płaska - także po złożeniu kanapy - co odczuliśmy m.in. podczas pakowania dwóch wózków dziecięcych.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 510 km, średnia prędkość 34 km/h, średnie zużycie paliwa 11,6 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z bezpieczeństwem w tle
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry