portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy - Volkswagen up!

Volkswagen up!
21-11-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Volkswagen up! i Skoda Citigo to bliźniacze konstrukcje samochodów. Po wcześniejszym teście tego drugiego ciężko znaleźć inne plusy i minusy w modelu z Wolfsburga.



Plusy



Bagażnik. W porównaniu do testowanego Citigo spora zmiana. Przestrzeń bagażowa podzielona jest na dwie części ruchomą podłogą, którą jednym ruchem ręki można złożyć do najniższego poziomu. Dodatkowo jej mocowanie chroni nadkola przed porysowaniem przedmiotami znajdującymi się w bagażniku. Pod spodem udało się jeszcze schować pełnowymiarowe koło zapasowe.



Silnik. Raz jeszcze pochwalić trzeba cylindrowy silnik benzynowy 1.0 o mocy zaledwie 75 koni mechanicznych. Przy spokojnej jeździe pozwala na oszczędne zużycie paliwa, a gdy trzeba na gwałtowniejsze przyspieszenie. Odpowiedni moment zmiany biegów (góra/dół) podpowiada wskaźnik na zestawie zegarów - najwyższy, piąty, zaleca tuż po przekroczeniu 50 km/h i przy 2 tys. obrotów. Podobnie jak w Skodzie bez problemu osiąga prędkość 140 km/h, a pod pedałem przyspieszenia czuć jeszcze spory zapas.



Tapicerka.
Tył oparć przednich foteli pokryty jest czarną, materiałową tapicerką. Łatwo jest ją zabrudzić, szczególnie podeszwami butów dzieci siedzących z fotelikach. Równie łatwo można ją wyczyścić za pomocą wilgotnej ściereczki z mydłem. Struktura jej powierzchni przypomina coś w rodzaju powłoki teflonowej.

Minusy



Miejsca dla osób z przodu. Ciężko jest tu znaleźć optymalną pozycję dla siebie. Co prawda oba fotele mają regulację wysokości jednak zintegrowany z nimi zagłówek nie pozwala na inne ustawienie, a nawet kąta nachylenia. Regulacji wysokości pozbawione są także pasy bezpieczeństwa, przez co ocierają się o szyję, szczególnie to czuć podczas jazdy na nierównej nawierzchni. Plusem w tym wszystkim jest możliwość ustawienia wysokości kierownicy.



Błyszczące elementy kokpitu. Z założenia miały urozmaicić wygląd, w praktyce odbijają zbyt wiele światła. Szczególnie słonecznego, a często udaje się obejrzeć w nim mijane budynki. Nie lepiej jest w nocy, gdy odbijają światła latarni, neonów i innych pojazdów. A to wszystko potrafi rozproszyć uwagę kierowcy.



Światła do jazdy dziennej. Jazda na włączonych światłach mijania obowiązuje w Polsce już ponad 5 lat. Obecnie Unia Europejska wprowadza światła do jazdy dziennej jako obowiązkowy element w nowych samochodach. Wywiązuje się z tego również Volkswagen, ale... System świateł w up! nie ma czujnika zmierzchu przełączającego automatycznie te od jazdy w dzień na mijania. Kierowca musi więc pamiętać, że o przełączeniu ich ręcznie, inaczej będzie jechał bez oświetlonego tyłu.

Testowany model: Volkswagen up! 1.0 MPI 75 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 575 km, średnia prędkość 33 km/h, średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Drugi, który był pierwszym z rodzeństwa
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry