portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | Volkswagen Golf Sportsvan

Zbyt poprawny
13-11-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Golfach wszelkiej maści zdecydowanie łatwiej wskazać plusy niż minusy. Podczas testu szukaliśmy, szukaliśmy i znaleźliśmy - choć dla niektórych pewnie się czepiamy.



Plusy



System Blind Spot. W końcu w Volkswagenie debiutuje funkcja monitorowania martwych pól lusterek bocznych. I to w podwójnej roli, bo podczas wyjeżdżania tyłem może zawczasu ostrzec przed zbliżającymi się pojazdami czy osobami. W dodatku, gdy w sytuacji krytycznej nie podejmiemy działania, system aktywuje układ hamulcowy. Niestety, w żadnej wersji wyposażenia nie jest to pozycja standardowa - w dwóch najwyższych wymaga dopłaty 1440 złotych.



Komfort dzieci. Podczas jazdy można go zwiększyć dzięki możliwości przesuwania (w zakresie 18 cm i w tej samej co dla składanych oparć proporcji 60:40) kanapy. Wówczas dzieci siedzące przodem do kierunku jazdy mogą wykorzystać do zabawy składane stoliki (standard poza bazową wersją wyposażenia). Kolejne 430 złotych wydamy za przyciemniane szyby z tyłu. Można też zabić nudę gapiąc się przez szklany dach - ale to tylko w wersji Highline po dopłacie 6060 zł.



Przestrzeń bagażowa. Sportsvan na tle większości modeli konkurencji wyróżnia się pojemnością bagażnika. 500 litrów, które poprzez przesunięcie kanapy (standard) wzrastają o kolejne 85 litrów. W naszych testach bez problemu zmieściły się oba wózki dziecięce, aby swobodnie zakryć je półką wystarczyło obniżyć poziom podłogi (standard). Do tego wyjmowana przegroda, która do pewnego stopnia zatrzyma przewożone przedmioty przed "wtargnięciem" do kabiny pasażerskiej.

Minusy



Podwójna podłoga. Niewątpliwym plusem Golfa Sportsvan jest montowana w każdej wersji wyposażenia podwójna podłoga. W rzeczywistości jest jedna, którą w zależności od potrzeb kładziemy na równi z progiem załadunkowym lub obniżamy. Teoretycznie można wykorzystać przestrzeń pomiędzy górnym położeniem, a faktyczną podłogą nadwozia, ale wtedy drobne przedmioty wpadną do koła zapasowego.



Mocowanie ładunku. I znów zaczynamy od plusa - uchwyty do zaczepienia siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty są standardem każdej wersji. Para za kanapą jest składana i ma duże oczka, te przy progu zderzaka przyspawane są na stałe i nie przejdzie przez nie grubszy haczyk siatki czy linki.



Dopłaty. Na pierwszy rzut oka Sportsvan jest bogato wyposażony pod kątem bezpieczeństwa. Ale jak spojrzymy na listę opcji znajdziemy wiele kolejnych pozycji, które nie zawsze dostępne są w każdym poziomie wyposażenia, a przede wszystkim musimy brać je w pakietach. I tak za zestaw zawierający m.in. aktywny tempomat i system zapobiegający kolizjom przy prędkości do 30 km/h dopłacimy 1940 lub 2380 złotych, a za pakiet m.in. z asystentem pasa ruchu, dynamicznym sterowaniem światłami czy funkcją rozpoznawania znaków drogowych kolejne 5510 złotych. Do ich działania potrzebny jest kolejny pakiet zawierający nawigację - a ta kosztuje od 2560 do 8500 złotych. A niektóre z nich wymagają jeszcze pakietu business, zawierającego np. czujniki parkowania z przód/tył. Teraz w promocji wydamy na niego następne 1990 złotych. Dopłacamy też za relingi dachowe - czarne 970, a srebrne 1730 złotych. Z kolei kolorowy wyświetlacz dostępny jest tylko w topowej wersji wyposażenia (550 zł), tak samo bezkluczykowy dostęp do środka (1610 zł).

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 559 km, średnia prędkość 59 km/h, średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Jego wysokość Golf VII
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry