portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Tragiczne "rekordy" śmierci na początku i końcu lipca
WEEKEND | Stawki za OC • Taigo • Kontrola aftermarketu • e-mobilność w Gdyni • Drogi
AKCJE NAPRAWCZE | Kolejne problemy z modułem HECU w grupie Hyundaia

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Ford Tourneo Connect

Dziecko w Fordzie Tourneo Connect - wyposażenie samochodu
29-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Pudełkowaty kształt nadwozia Tourneo może zmylić - to w pełni funkcjonalne auto rodzinne. Testowaną wersję wyróżniają rzadko spotykane elementy, nawet w minivanach.



Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera jest standardem każdej wersji wyposażenia. Umieszczono go w prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu poduszek (według załączonego schematu) potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika.



O aktywnych poduszkach informuje pomarańczowa dioda "ON", która zapala się na 60 sekund od chwili przekręcenia kluczyka w stacyjce zapłonu silnika.



Po odłączeniu poduszek powietrznych pasażera zapala się na stałe pomarańczowa dioda "OFF".



Ostrzeżenia przed ustawieniem z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Mają one formę uniwersalnych piktogramów.



Dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix z grupy 1 umieszczono z tyłu każdego z miejsc na kanapie, ale oznakowane są tylne te skrajne.



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się pary uchwytów dla fotelików typu Isofix. Schowano je w specjalnych kieszeniach.



Dodatkowe lusterko do obserwacji siedzących z tyłu dzieci montowane jest wyłącznie w topowej wersji wyposażenia "Titanium".



Elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, z funkcją automatycznego otwierania i zamykania (z blokadą zapobiegającą przycięciu palców) są domeną także wersji "Titanium". W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady ich sterowania przez pozostałych pasażerów.



Drugą parę tworzą przesuwane drzwi. Każde posiada manualną blokadę możliwości ich otwarcia od środka.



W cenie auta w wersji wyposażenia "Titanium" otrzymamy przyciemniane szyby z tyłu. W wersji "Trend" musimy dopłacić do nich 615 złotych, a w pakiecie "Style" 2583 złotych.

Składane stoliki montowane są tylko w wersji "Titanium".

Plecy foteli pokryto tapicerką materiałową, jednak w łatwy sposób usuwa się z niej zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.



W podłodze bagażnika znajdują się cztery uchwyty do mocowania linek lub siatki zabezpieczającej przewożone przedmioty.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Tourneo po raz pierwszy...
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Jedno auto zamiast dwóch
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry