portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Talisman Grandtour - foteliki i wózki
PRZEPISY | Wyposażenie obowiązkowe hulajnóg elektrycznych i UTO
WEEKEND | Polskie Radio • Lexus LX • Ogranicznik prędkości • Via Carpatia S19 • Polskie drogi

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volvo S60

Dziecko w Volvo S60 - wyposażenie samochodu
20-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Jedynie podczas zamówienia nowego auta możemy wybrać montaż wyłącznika poduszek powietrznych pasażera. Większość rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci znajdziemy na liście dopłat i akcesoriów.



Każda wersja wyposażenia Volvo S60 posiada 6 poduszek powietrznych. Wyłącznik działania przedniej i bocznej pasażera jest opcją, która kosztuje 390 złotych i nie było go w testowanym modelu. Ostrzeżenie - w formie piktogramu - o nieustawianiu na przednim miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy znalazło się tylko środkowym słupku z prawej strony. Stosownych informacji zabrakło w tradycyjnym miejscu, czyli osłonie przeciwsłonecznej pasażera.

Jeśli w naszym S60 nie ma wyłącznika poduszek powietrznych możemy zlecić dezaktywację ich działania na stałe w serwisie Volvo.



W sedanach dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix znajdują się za zagłówkami kanapy. Tak samo jest w S60, są 3, ale temu środkowemu nie odpowiada para uchwytów Isofix.



Oznaczone punkty kotwiczenia fotelików Isofix schowane są pomiędzy siedziskiem i oparciem skrajnych miejsc na kanapie. Za dopłatą 110 złotych zamówimy dodatkowe mocowanie Isofix na prawym fotelu pasażera, ale to rozwiązanie wymaga też dokupienia dedykowanego fotelika Volvo.



W każdej wersji wyposażenia znajdziemy także elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu. Każdą wyposażono w automatyczny system opuszczania i podnoszenia z funkcją zapobiegającą przycięciu palców. W panelu drzwi kierowcy znajduje się blokada do ich regulacji przez pozostałych pasażerów. Pomimo jej załączenia kierowca zachowuje ich pełną funkcjonalność.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualna blokada ich otwarcia od środka. Do jej ustawienia - zgodnie z załączonym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk wyjęty z pilota zamka centralnego. Za dopłatą 440 złotych możemy rozszerzyć funkcjonalność przycisku elektrycznej blokady szyb o tylne drzwi (Power Child Lock).



W każdej wersji wyposażenia montowane są barwione szyby, jednak w tym modelu nie ma fabrycznie przyciemnianych szyb. Na liście opcji znajduje się ręcznie zwijana roleta przeciwsłoneczna tylnej szyby (720 zł), zaś dzięki akcesoriom możemy na bocznych szybach zamontować na stałe siatki.

W cenie testowanej wersji Summum otrzymujemy skórzaną tapicerkę. Pokryto nią także plecy foteli, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci. Na liście akceriów znajdują się również osobne osłony, w których znajdziemy dodatkowe kieszenie np. na zabawki.



W podłodze bagażnika znajdują sie 4 uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczającyh przewożone przedmioty. Za dopłatą dostępna jest dwustronna wykładzina lub elastyczna mata.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z bezpieczeństwem w tle
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Synonimy Volvo - bezpieczny i praktyczny
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry