portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | BMW X3 | Listopad 2017

BMW X3
07-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

To by� trzeci test zderzeniowy EuroNCAP modelu BMW X3. Poprzednie mia�y miejsce w 2008 (4 gwiazdki) i 2011 roku (5 gwiazdek).





Jak podaje BMW w 2003 roku model X3 zapocz�tkowa� segment samochod�w SAV (Sports Activity Vehicles) w klasie �redniej. Do dzi�, ��cznie dwie generacje, znalaz� on ponad 1,5 mln nabywc�w. III-generacja X3 zaprezentowana zosta�a we wrze�niu na salonie samochodowym we Frankfurcie. Sprzeda� w Polsce rozpocz�a si�18 listopada 2017 roku.

W sumie to by� trzeci test EuroNCAP tego modelu. Poprzednie mia�y miejsce w 2008 (4 gwiazdki) i 2011 roku (5 gwiazdek).




Standardowe wyposa�enie III-generacji BMW X3 obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach z funkcj� wykrywania pieszego, tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci oraz aktywn� mask� silnika.



Bezpiecze�stwo doros�ych 35,4 pkt. (93 proc.)

Podczas uderzenia przodem BMW X3 w przeszkod� odkszta�caln� na manekinie kierowcy odnotowano obra�enia klatki piersiowej i n�g, poziom ochrony pasa�era by� na optymalnym poziomie (7,4 z 8 pkt). Z kolei w trakcie uderzenia ca�� szeroko�ci� samochodu w przeszkod� sta�� zar�wno u kierowcy, jak i pasa�era (kt�ry w tej pr�bie siedzi na kanapie po przek�tnej stronie do kieruj�cego) dosz�o w r�nym stopniu do obra�e� klatki piersiowej (7,3/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego poziom ochrony kierowcy za ka�dym razem by� na optymalnym poziomie, natomiast po uderzeniu w s�up odnotowano obra�enia klatki piersiowej (15,3/16 pkt.). Podczas uderzenia w ty� auta profile siedze� i zag��wk�w z wszystkich miejsc w odpowiedni spos�b chroni�y kr�gi szyjne (2,4/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach z funkcj� wykrywania pieszego jest standardem (3/3 pkt.).

Bezpiecze�stwo dzieci 41,2 pkt. (84 proc.)

Do test�w BMW X3 u�yto fotelik Britax-Romer KidFix XP (manekin 6-letniego dziecka) i podk�adk� podwy�szaj�c� Topo Rock niemieckiej firmy Osann (manekin 10-letniego dziecka). W trakcie zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) u m�odszego dziecka stwierdzono przeci��enia klatki piersiowej, a u starszego wi�ksze obci��enie kr�g�w szyjnych (14,2/16 pkt). Z kolei za ochron� dzieci przy uderzeniu bocznym (od strony wi�kszego manekina) przyznano maksymaln� not� 8 punkt�w.

BMW X3 zosta�o wyposa�one w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymaln� liczb� 12 punkt�w (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonaln� baz� EasyBase2 na �rodku kanapy)



Ochrona pieszych 29,4 pkt. (70 proc.)

Za ochron� na wysoko�ci zderzaka (n�g osoby doros�ej) przyznano maksymaln� not� 6 pkt., za to ca�y przedni pas samochodu stanowi powa�ne zagro�enie dla pieszego (miednica) (0/6 pkt.). Aktywna maska silnika znacz�co zmniejsza skutki potr�cenia pieszego (g�owa), zagro�enie stanowi jedynie przednia kraw�d� (19,5/24 pkt.)

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 7 pkt. (58 proc.)

Na wyposa�eniu fabrycznym BMW X3 nie ma wszystkich element�w ocenianych przez specjalist�w z EuroNCAP: ogranicznik pr�dko�ci (1,5/3 pkt.), sygnalizacja niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,5/3 pkt.). Na li�cie opcji dost�pny jest asystent utrzymania pasa ruchu (st�d 0 pkt.).
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry