TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP
Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Maj 2024
Chińczycy stawiają na bezpieczeństwo, a Ford nie sprostał 5 gwiazdkom Euro NCAP
29.05.2024 | oprac. redakcja | foto: Euro NCAP
Pięć modeli samochodów, w tym trzy produkcji chińskiej, zostały ocenione w testach zderzeniowych Euro NCAP. W tym gronie wpadkę zaliczył Ford Tourneo Custom, który nie wybronił się nawet opcjonalnym pakietem bezpieczeństwa.
Ford Tourneo Custom
Bezpieczeństwo dorosłych: 30,2 pkt. (75 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,6 pkt. (86 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 48,6 pkt. (77 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,7 pkt. (53 proc.)
Ford Tourneo Custom (z opcjonalnym pakietem Driver Assistance)
Bezpieczeństwo dorosłych: 30,2 pkt. (75 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,6 pkt. (86 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 52,7 pkt. (83 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 11,3 pkt. (62 proc.)
Maxus MIFA 7
Bezpieczeństwo dorosłych: 36,8 pkt. (92 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,8 pkt. (87 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 51,6 pkt. (81 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 13,6 pkt. (75 proc.)
Volkswagen Tiguan
Bezpieczeństwo dorosłych: 33,5 pkt. (83 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 43,2 pkt. (88 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 53,5 pkt. (84 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 14,2 pkt. (78 proc.)
Zeekr 001
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,9 pkt. (89 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 43,5 pkt. (88 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 53 pkt. (84 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 15,1 pkt. (83 proc.)
Zeekr X
Bezpieczeństwo dorosłych: 36,8 pkt. (91 proc.)
Bezpieczeństwo dzieci: 44,5 pkt. (90 proc.)
Ochrona pieszych i rowerzystów: 53,5 pkt. (84 proc.)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 15,1 pkt. (83 proc.)