Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
TESTY | Miejski hit Toyoty z napędem hybrydowym | Toyota Yaris III
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | SEAT Ibiza V FR


Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

06-06-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Podczas testów poprzedniej generacji SEAT-a Ibiza mieliśmy problemy z montażem fotelika Isofix dla najstarszego dziecka. Teraz to poprawiono, jednak natrafiliśmy na kolejną trudność, tym razem z fotelikiem z grupy 1.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Foteliki dziecięce użyte w teście SEAT-a Ibiza V:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

Zobacz nasze oceny bliźniaczej konstrukcji Volkswagena Polo VI podczas montażu fotelików dziecięcych i pakowania do bagażnika wózków.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecięcy w pozycji odwrotnej do kierunku jazdy. Testowana przez nas Ibiza w wersji FR wyposażona została w sportowe fotele, których wyprofilowania boczne nie utrudniały poprawnego ustawienia fotelika dziecięcego. Jego montaż możliwy jest jedynie za pomocą pasa bezpieczeństwa. Ma on regulowaną wysokość, podczas naszej próby nie napotkaliśmy żadnych przeszkód.

W wersji Xcellence i FR regulowany na wysokość fotel pasażera jest standardem. Rozwiązanie to można zamówić także w Pakiecie zimowym (niedostępnym jedynie dla bazowej wersji Entry). W ramach dopłaty 1533 złotych otrzymamy jeszcze funkcję podgrzewania przednich foteli oraz płynu w spryskiwaczach przedniej szyby.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia całości od kokpitu. W takim układzie dla osoby dorosłej siedzącej z tyłu może zabraknąć miejsca na nogi bądź podróż będzie mało komfortowa.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się pary mocowań Isofix. Schowano je w kieszeniach wyciętych w materiałowej tapicerce, bez przeszkód wsunęliśmy w nie wąskie szyny bazy Maxi-Cosi 2WayFix z nogą stabilizującą. Dzięki szeroko otwieranym drzwiom można łatwo włożyć i wyjąć z wnętrza fotelik-nosidełko.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Montaż na kanapie fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego przysunięcia prawego fotela pasażera do kokpitu (z tego powodu w większości testowanych modeli samochodów wykluczamy miejsce za kierowcą). Pomimo to osoba dorosła siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan. Właśnie tym celu schowek kokpitu został odpowiednio wyprofilowany.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Na bazie Maxi-Cosi 2WayFix ustawić można także fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl. W pozycji tyłem do kierunku jazdy bez przeszkód mogliśmy regulować kąt nachylenia skorupy. W tym przypadku także szeroko otwierane drzwi ułatwiają zarówno wkładanie dziecka do fotelika, jak i czynności związane z jego zapięciem pięciopunktowymi szelkami. Nasza redakcja zaleca podróż dziecka tyłem do kierunku jazdy możliwie najdłużej, nawet do 4 roku życia.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Przy wyższym dziecku fotelik 2WayPearl - na tej samej bazie Isofix - można ustawić również przodem do kierunku jazdy. W tej sytuacji podnieśliśmy zagłówek kanapy, dzięki temu bez przeszkód mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy fotelika.

Wszystkie używane przez nas elementy foteliki i baza Maxi-Cosi, jak i kanapa SEAT-a Ibizy piątej generacji, spełniają standard i-Size (ECE R 129/01).

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix (tzw. top-tether) znajduje się w plecach oparć kanapy. Pas fotelika można zapiąć albo od strony bagażnika, albo kabiny pasażerskiej co ułatwiają składane w proporcji 1/3-2/3 oparcia (standard w każdej wersji wyposażenia nowej Ibizy).

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Do testów otrzymaliśmy prawie nowy egzemplarz samochodu. Kieszenie, w których schowano uchwyty Isofix były jeszcze fabrycznie zaszyte. Po pełnym rozcięciu okazało się, że powstawała jednak zbyt mała szczelina, aby wsunąć w nią szyny fotelika Britax-Romer TriFix. Aby nie porwać tapicerki próbowaliśmy nałożyć plastikowe prowadnice (dokładane do kompletu z fotelikiem), ale nie pomogło to w rozciągnięciu materiału. Z kolei węższa prowadnica (od naszego modelu Recaro) była za mała do szyn tego fotelika. Z tego względu zrezygnowaliśmy z montażu i przypisujemy to do minusów nowej Ibizy.

Co ciekawe w poprzedniej generacji Ibizy uchwyty Isofix schowane były pomiędzy siedzisko i oparcie kanapy przez co nie ten problem nie występował.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Podstawa Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zasłaniała zamka do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego w tej grupie fotelików korzysta także dziecko! Już wiemy, że będzie jeden z plusów piątej generacji Ibizy! Przed montażem wyjęliśmy zagłówek kanapy. Wysokość od siedziska kanapy (przy styku z oparciem) do podsufitki samochodu mierzy 92 cm. Fotelik Recaro ma węższe szyny Isofix, stąd nie było trudności z wsunięciem w kieszenie nacięte w tapicerce.

UWAGA! Ważna informacja dla właścicieli SEAT-ów i Volkswagenów

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

Pod tym względem nowa, chociaż większa od poprzedniczki, Ibiza nie jest wyjątkiem. Według naszych pomiarów szerokość siedziska kanapy liczy 125 cm. Pomiędzy dwoma fotelikami dziecięcymi Isofix zamontowanymi na skrajnych miejscach kanapy pozostało - przy siedzisku kanapy - 30 cm.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Wózki dziecięce użyte w teście SEAT-a Ibiza V:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Pojemność bagażnika nowej Ibizy wynosi 355 litrów, z łatwością schowaliśmy podwozie wózka X-lander ze zdjętymi kółkami i gondolę X-pram. Szerokość pomiędzy nadkolami liczy 102 cm, głębokość 22 cm.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Jeśli zdejmiemy kółka to używany przez nas do testów wózek dziecięcy Quinny Zapp Xtra 2 zmieści się także na długość bagażnika (podłoga mierzona na osi ma 76 cm, przy nadkolach 52 cm). Rozsądek podpowiada jednak zabezpieczenie go na czas podróży. Niestety zastosowanie tylko jednej pary uchwytów "narzuca" nam ułożenie wózka tylko na szerokość bagażnika. Dodatkowo przy styku z oparciami kanapy mamy nieforemne ukształtowanie podłogi.

TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - foteliki i wózki

Po zdjęciu kółek z obu wózków dziecięcych zmieściliśmy w bagażniku nowej Ibizy wszystkie elementy. Wysokość mierzona od podłogi do opuszczonej półki wynosi 54 cm. Z kolei próg ładunkowy (górna krawędź zderzaka) znajduje się na wysokości 66 cm, zaś klapa bagażnika unosi się na 197 cm.

POLECAMY
  TESTY | Dziecko w Seacie Ibiza V - wyposażenie samochodu TESTY | Plusy i minusy | Wciąż mówimy o bezpieczeństwie dzieci | SEAT Ibiza V FR
 

Dziecko w Seacie Ibiza V -
wyposażenie samochodu

Plusy i minusy -
Wciąż mówimy o bezpieczeństwie dzieci

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry