Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Suzuki Swift Hybrid (2017)


Dziecko w Suzuki Swift - foteliki i wózki

13-04-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wszystkie próby z montażem naszych fotelików dziecięcych w nowym Suzuki Swift przebiegły bez większych problemów. Podczas pakowania wózków wersja hybrydowa w żaden sposób nie ograniczała funkcjonalności bagażnika.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Foteliki dziecięce użyte w teście Suzuki Swift Hybrid (2017):

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Po odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik w pozycji tyłem do kierunku jazdy. Jedynym sposobem jego mocowania jest samochodowy pas bezpieczeństwa. Nie mamy żadnych uwag do prób montażu fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus w nowym Suzuki Swift.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia całości od kokpitu. Osoba dorosła siedząca za nim nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Mocownia Isofix zostały obudowane plastikowymi prowadnicami, które pomagają w szybkim i prawidłowym montażu szyn fotelika czy bazy. Szeroko otwierane drzwi z tyłu ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Ustawienie fotelika w pozycji tyłem do kierunku jazdy na kanapie wymaga maksymalnego odsunięcia od jego krawędzi przedniego fotela (dlatego z praktycznych względów nie sprawdzamy tego za kierowcą). Pomimo to osoba dorosła siedząca z przodu - dzięki wyprofilowaniom schowka w kokpicie - nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Na wykorzystywanej przez nas bazie Maxi-Cosi 2WayFix można również zamontować fotelik dla starszego dziecka 2WayPearl. W pozycji tyłem do kierunku jazdy (zalecanej do 4 roku życia) mogliśmy swodobnie regulować kąt nachylenia skorupy fotelika. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wykonanie wszystkich czynności związanych z posadzeniem dziecka w foteliku i zapięcia go szelkami.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Gdy dziecko podrośnie fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl można na tej samej bazie Isofix ustawić przodem do kierunku jazdy. Wcześniej wyjęliśmy zagłówek z kanapy. Wszystkie elementy Maxi-Cosi, podobnie jak kanapa nowego Suzuki Swift, spełniają standard i-Size.

TESTY | Mercedes GLC - airbag ON

Dodatkowe punkty mocowania fotelików Isofix (top-tether) znajdują się w plecach oparć kanapy. Najłatwiejszy dostęp do nich jest od strony bagażnika. Przy tej czynności przeszkadzała ruchoma półka, dlatego na tę chwilę ją wyjęliśmy.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki | Jedź Bezpiecznie

Konstrukcja fotelika Britax-Romer TriFix dobrze przylegała do siedziska i oparcia kanapy Również w tym przypadku wcześniej wyjęliśmy zagłówek z kanapy, bez przeszkód też mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy fotelika. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają dziecku samodzielne wejście do samochodu, a osobie dorosłej wszystkie czynności związane z jego zapięciem w foteliku.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zakrywa zamka do wpinania klamry pasa bezpieczeństwa, z którego korzysta także dziecko. Również w tym przypadku, dla pełnego oparcia fotelika, wyjęliśmy zagłówek z kanapy. Wysokość mierzona od punktu Isofix do podsufitki wynosi 93 cm, maksymalnie podniesiony zagłówek fotelika opierał się o podsufitkę samochodu.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

Pod tym względem Suzuki Swift Hybrid (2017) nie jest wyjątkiem. Według naszych pomiarów szerokość kanapy liczy 128 cm, zaś pomiędzy dwoma zamontowanymi na skrajnych miejscach fotelikami dziecięcymi pozostało 25 cm.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Wózki dziecięce użyte w teście Suzuki Swift Hybrid (2017):

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Podstawowa pojemność bagażnika nowego Swifta wynosi 265 litrów. W przestrzeni tej, pod zdjęciu największych kółek z podwozia, bez trudu zmieśliśmy oba elementy wózka dziecięcego X-lander.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Według naszych pomiarów szerokość podłogi pomiędzy nadkolami mierzy 100 cm, zaś długość 67 cm. Wysokość do ruchomej półki bagażnika to 54 cm, a głębokość przy progu 24 cm. Złożona spacerówka Quinny wypełniła 2/3 tej przestrzeni. Podczas wkładania wózka plastikowe nadkola łatwo porysować.

TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki

Na koniec udało się schować wszystkie elementy obu wózków dziecięcych. Minusem jest brak zaczepów do linek, którymi możemy je zabezpieczyć podczas transportu (podobnie było w poprzedniej generacji Suzuki Swift). Górna krawędź progu bagażnika znajduje się na wysokości 64 cm, zaś klapa unosi się na 197 cm.

Polecamy
  TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu  
  Bezpieczeństwo dziecka -
wyposażenie samochodu
 
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry