Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki| Suzuki Swift 5-drzwiowy

Dziecko w Suzuki Swift - foteliki i wózki
02-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

5-osobowy Swift, jak to w segmencie B, jest autem dla dwóch dorosłych i dwójki dzieci siedzących w fotelikach. Rozczarowuje bagażnik, nie tyle pojemnością, co wymiarami.



Do testów użyliśmy 3 fotelików - z grupy 0/0+ model Pebble (Maxi-Cosi) montowany za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub opcjonalnej bazy Isofix, z grupy 1 fotelik Trifix (Britax-Romer), a z grupy 2-3 fotelik ProtectorFix (Casualplay). Dwa ostatnie mocowane za pomocą Isofix.



Wyłączenie przedniej poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie na jego miejscu fotelika dziecka (grupa 0/0+) skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik zamocować można tylko za pomocą pasa bezpieczeństwa, który ma do tego wystarczającą długość. Po ustawieniu fotelika osoba siedząca na kanapie nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Ten sam fotelik można zamontować na kanapie na dwa sposoby. Za pomocą pasa bezpieczeństwa lub uchwytów Isofix - do tego wykorzystaliśmy bazę CabrioFix, Pasażer siedzący z przodu także nie będzie narzekać na brak miejsca na nogi.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika Isofix (grupa 1) znajduje się z tyłu oparć kanapy. Jego zaczep można zahaczyć albo po wcześniejszym odchyleniu oparcia kanapy, albo od strony bagażnika (co jest o wiele wygodniejsze).



Znajdujące się na wierzchu mocowania Isofix zdecydowanie ułatwiają wpięcie w nie szyn fotelika. Przy foteliku z grupy 1 wystarczyło podniesienie zagłówka kanapy.



W przypadku fotelika z grupy 2-3 lepiej wyjąć zagłówek z kanapy - wówczas plecy fotelika lepiej przylegają do jej oparcia. Siedzisko fotelika nie zasłania zaczepu do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, którym przypinane jest dziecko.



Po zamontowaniu dwóch fotelików na kanapie nie ma już miejsca dla 3 osoby.



Użyty do testów dwuczęściowy wózek głęboki to X-Lander X-Move, zaś składana spacerówka to Mutsy Easy Rider.



Bagażnik liczy 211 litrów. Na jego podłodze nie położyliśmy gondoli głębokiego wózka (jej szerokość to około 40 cm). Gondola zmieściła się jedynie po postawieniu jej na boku - w tym przypadku nie wystawała nad poziom półki bagażnika.



Do bagażnika nie zmieściło się także złożone podwozie wózka - nawet po zdjęciu wszystkich kółek. Ostatecznie, po zdemontowaniu półki, zmieścił się na boku (szerokość, w tym przypadku to wysokość - 61 cm), choć trzeba uważać przy zamykaniu klapy bagażnika.



Złożona spacerówka ma 104 cm długości i 30 cm szerokości. Pomimo to "na wcisk" zmieścił się do bagażnika. Przeszkadzały w tym szerokie nadkola.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia I Kwestia przy(od)zwyczajenia
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Suzuki Swift
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry