Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Megane III hatchback facelifting 2013

Dziecko w Renault Megane III - foteliki i wózki
04-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Niestety, podczas montażu fotelików pojawiły się znaczące problemy. Za to bagażnik tej wersji Megane całkowicie zdał egzamin z wózkami.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Casualplay Protector Fix montowany na Isofix.




Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera (standard we wszystkich wersjach wyposażenia) umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik Cabrio-Fix bez problemów zamontowaliśmy za pomocą pasa bezpieczeństwa. Osoba siedząca bezpośrednio z tyłu będzie narzekać na brak miejsca na nogi.



Fotelik Cabrio-Fix zamontowaliśmy z tyłu na opcjonalnej bazie Isofix FamilyFix. Tylne drzwi otwierają się wystarczająco szeroko, aby swobodnie włożyć przez nie fotelik z dzieckiem. Tutaj dla odmiany osoba dorosła siedząca z przodu ma dla siebie więcej miejsca.



Pomimo, że mocowania Isofix znajdują się głęboko pomiędzy siedziskiem, a oparciem kanapy szyny fotelika VersaFix również wsunęliśmy bez problemu. W podłodze bagażnika producent umieścił nieoznaczony uchwyt, który może posłużyć za dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika (tzw. top-tether). Jest on jednak asymetrycznie położony do rozstawu mocowań Isofix, stąd zrezygnowaliśmy z jego wykorzystania (czytaj także: Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu).



O wiele trudniej było wsunąć grubsze szyny fotelika z grupy 2-3. Mocowanie pasa bezpieczeństwa (którym przypinamy także dziecko) jest zbyt blisko podstawy fotelika, co dodatkowo utrudnia wpięcie klamry.



Zamontowanie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików Isofix wyklucza podróż piątego pasażera.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Podstawowa pojemność bagażnika tego hatchbacka to 372 litry. Do środka (po zdjęciu kół) bez problemu zmieścił się dwuczęściowy wózek.



Problemów nie było również ze składanym wózkiem - spacerówką (105 cm długości).



Do bagażnika, pod półką, udało się zmieścić oba wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nie tylko dla melomanów
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | W jednym lepiej, w drugim gorzej
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry