Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Plusy i minusy | Renault Megane III hatchback facelifting 2013

W jednym lepiej, w drugim gorzej
11-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowy Megane wnosi do gamy modeli Renault nowe rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo na drodze. Niestety, większość naszych zastrzeżeń odnosi się do bezpieczeństwa podróżujących nim dzieci.



Plusy



Visio System. Renault wprowadza w końcu stosowane już przez innych producentów samochodów rozwiązania. Proponowany pakiet składa się z dwóch elementów. Pierwszy to funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania - aktywuje się po przekroczeniu 45 km/h i jeśli w pobliżu nie zostanie wykryte inne źródło światła wiązka reflektorów zwiększa automatycznie zasięg z 30 do 100 metrów. Drugi to asystent kontroli pasa ruchu, choć w tym przypadku mamy zastrzeżenia co do siły - przy włączonym radiu - sygnału dźwiękowego. Pakiet dodatkowo zawiera czujniki parkowania z przodu oraz kolorową kamerę cofania ze statycznymi i dynamicznymi liniami pomocniczymi. Całość dostępna jest tylko w wersji wyposażenia Bose i kosztuje 3000 złotych.



Ekonomia. Choć silnik benzynowy 1.2 TCe 130 KM nie ma znaczka Renault eco2, to kierowca może uczyć się zasad eco-drivingu. Pomaga w tym komputer pokładowy wsparty systemem R-Link. Aplikacja raportu z podróży monitoruje dwa zachowania kierowcy - korzystanie z pedału przyspieszenia oraz przewidywania sytuacji na drodze (akurat przy automatycznej przekładni jest to łatwiejsze do opanowania). W tej "grze" do zdobycia jest 100 punktów, a nagrodą oszczędność paliwa. W naszym przypadku, na dystansie 498 km mieliśmy 66/100 co przełożyło się na "darmowe" przejechanie dodatkowych 42 kilometrów (oszczędziliśmy więc 3,3 litra benzyny w cenie 5 złotych, czyli 16,60 złotych).



Pozycja za kierowcą. W jej optymalnym zajęciu pomaga regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica (fabrycznie już pokryta skórą) oraz regulowane na wysokość zagłówki i pasy bezpieczeństwa (co u innych nawet w tym segmencie nie zawsze się przydarza). W Megane w obu fotelach - poza regulacją odległości - można ustawić wysokość oraz podparcie lędźwiowe (standard wszystkich wersji wyposażenia!). Dodatkowo ich wyprofilowania dobrze trzymają sylwetkę siedzących osób, a po dłuższej podróży nie czuć zmęczenia.

Minusy



Ostrzeżenia. Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych. W ostatnich modelach tej marki przybrały one postać uniwersalnych piktogramów. W testowanym Megane pojawiła się - wzorem Dacii - naklejka z długim tekstem w kilku językach (w tym po polsku). Jednak jest on na przezroczystym tle przez co trudno je dostrzec, a napisy są mało czytelne.



Top-tether. Dziś trudno znaleźć nowy model samochodu, w którym nie ma dodatkowego punktu mocowania fotelików dziecięcych z grupy 1. Do takich nielicznych wyjątków należy Megane, bo uchwytu przypominającego ten do mocowania siatki bądź linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty do tego nie zaliczamy. Tym bardziej, że jest on umieszczony asymetrycznie do rozstawienia uchwytów Isofix, a pas z fotelika wychodzi centralnie.



Zabezpieczenie bagażu. O ile za kanapą znajdują się duże, solidnie przytwierdzone oczka do zamocowania wspomnianych wyżej linek i siatek, to nie znajdziemy ich po przeciwległej stronie bagażnika. Pod wykładziną odkryliśmy dwa takie miejsce, o które co prawda można zaczepić - pod warunkiem, że są cienkie - haczyki, ale sposób ich wykonania odwodzi nas od tej myśli.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 506 km, średnia prędkość 43 km/h, średnie zużycie paliwa 8 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nie tylko dla melomanów
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry