Untitled Document
magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testĂłw samochodĂłw
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
WYDANIE NA WEEKEND | Tydzień brd, Klasa S, Nowe znaki, Car of the Year, Polskie drogi
TESTY | Plusy i minusy - Dwie skrajności w bezpieczeństwie dzieci | Jeep Compass

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

TESTY

Dokument bez tytułu

WSPIERAMY

Ford - Podziel się drogą

SERWISY

Wydanie na weekend

Najczęściej czytane

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Elektromobilność

Polskie drogi

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Porady

Produkty

Ubezpieczenia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Megane III hatchback facelifting 2013

Dziecko w Renault Megane III - wyposażenie samochodu
02-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Rozwi±zanie Renault - jedna blokada możliwo¶ci otwierania szyb i drzwi - wyróżnia Megane na tle testowanych przez nas aut. Zabrakło jednak miejsca do przypięcia pasa top-teher i siatki zabezpieczaj±cej przewożone przedmioty.



Wył±cznik poduszek powietrznych pasażera znajduje się z boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest tylko przy pełnym otwarciu prawych drzwi. Wył±cznik działa według zał±czonego schematu.



Dezaktywacja poduszek sygnalizowana jest pomarańczowym (¶wiec±cym na stałe) piktogramem umieszczonym z lewej strony ekranu z systemem R-Link.



Informacja o odł±czeniu poduszek pojawia się (na około 60 sekund) na zestawie zegarów, po prawej stronie prędko¶ciomierza.



O aktywnych poduszkach powietrznych infromuje (przez około 60 sekund od wł±czenia silnika) zielona dioda, także umieszczona obok ekranu z systemem R-Link.



Na osłonach przeciwsłonecznych pasażera znajduj± się ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych.



Informacja (po obu stronach osłon przeciwsłonecznych) zawarta jest w 6 europejskich językach, w tym po polsku.



Na skrajnych miejscach kanapy znajduj± się oznaczone miejsca do montażu fotelików dziecięcych typu Isofix.



W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady regulacji szyb (w wersji wyposażenia Limited i Bose wszystkie s± elektryczne, otwieraj± i zamykaj± się automatycznie po jednym naci¶nięciu i posiadaj± funkcję zapobiegaj±c± przycięciu palców). Ten sam przycisk blokuje możliwo¶ć otwarcia drzwi tylnych od ¶rodka.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualna blokada otwarcia ich od ¶rodka.



Przyciemniane szyby z tyłu montowane s± tylko w wersji wyposażenia Limited i Bose. W testowanych aucie plecy foteli pokryte były tapicerk± skórzan± - w łatwy sposób można usun±ć z niej wszelkie zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.



W bagażniku znaleĽli¶my dwa oczka, do których można przypi±ć linki zabezpieczaj±c± przewożone przedmioty. Być może producent przeznaczył je do zapięcia dodatkowego pasa fotelika, tzw. top-tethera (wówczas powinny znajdować się centralnie za skrajnymi miejscami na kanapie). Za progiem bagażnika znaleĽli¶my jeszcze dwa uchwyty, o które możnaby zaczepić linki, ale ich wytrzymało¶ć wzbudziła obawy - powrócimy do tego w podsumowaniu testu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nie tylko dla melomanów
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | W jednym lepiej, w drugim gorzej
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2020 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry