Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Ford C-Max i Ford Grand C-Max
TESTY | Plusy i minusy - Dodatki, które robią różnice | Ford Fiesta VIII 5d
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych
TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Plusy i minusy | Suzuki Swift 5-drzwiowy

Suzuki Swift
05-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Bazowa wersja nowego Swifta jest bogato wyposażona w elementy podnoszące bezpieczeństwo. Brakuje jednak elastyczności w dalszym doposażeniu oferowanych wersji.



Plusy



Poduszki powietrzne. Każda wersja Swifta wyposażona jest w 7 poduszek powietrznych, w tym chroniącą kolana kierowcy. To rzadkość nawet w autach z wyższych segmentów.



Isofix. Dwie pary mocowań do fotelików dziecięcych znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. Uchwyty są wyprowadzone na zewnątrz, a oparcia mają dodatkowe wycięcia. Zapewnia to łatwy i prawidłowy montaż szyn fotelików.



Bagażnik. Standardowa pojemność wynosi 211 litrów. Próg załadunkowy jest wysoki, jednak z drugiej strony plusem jest głębokość. Pod półką zmieściła się, postawiona na boku, gondola wózka (31 mm). Z kolei pomiędzy nadkolami zmieścił się wózek-spacerówka (długość 104 mm).

Minusy



Mało elastyczna oferta. Nowy Swift, poza wersją Sport, oferowany jest tylko z jednym silnikiem (benzynowy 1.2 VVT 94 KM). 5-biegowa skrzynia manualna montowana jest w każdej z 3 wersji wyposażenia, a automat jedynie w środkowej "Comfort" i tylko przy 5-drzwiowym nadwoziu. W tej wersji nie ma wielu elementów, których też nie dokupimy. Na liście opcji jest tylko pakiet "Integra" - nawigacja, bluetooth z zestawem głośnomówiącym, DVD i ekran dotykowy 6,1 cala.



Światła. Wsiadając do testowanej wersji Swifta trzeba pamiętać o manualnym włączeniu świateł. Pewnie z czasem można się do tego przyzwyczaić, ale dziś w autach konkurencji znaleźć montowane są światła do jazdy dziennej. Te, oparte na diodach LED, możemy dokupić do wersji "Comfort", ale z manualną skrzynią biegów. Przy naszym automacie nie ma takiej opcji.



Gaśnica. Leżąca luzem w bagażniku gaśnica przemieszczała się podczas jazdy. Podczas wypadku stanowiłaby duże zagrożenie. Gdyby przykręcić ją do bocznej ścianki ograniczyłaby szerokość bagażnika, potrzebną np. do schowania wózka-spacerówki. Chowanie gaśnicy w kole zapasowym mija się z sensem, bo powinna być w łatwo dostępnym miejscu. Producent powinien pomyśleć o innym rozwiązaniu, np. umieszczeniem pod fotelem pasażera.

Testowana wersja: Suzuki Swift 1.2 VVT 94 KM, skrzynia automatyczna o 4-przełożeniach

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 697 km, średnia prędkość b.d., średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Kwestia przy(od)zwyczajenia
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· PBezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry