Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Auto Nostalgia coraz bardziej... nostalgiczna
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Suzuki Swift Hybrid (2017) - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Dacia Lodgy

Dziecko w Dacii Lodgy - wyposażenie samochodu
10-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dacia Logdy, jak na prawdziwego minivana przystało, oferuje dużo miejsca w II rzędzie siedzeń. Szkoda, że Renault nie poszło za ciosem - brakuje mocowań Isofix na przednim fotelu pasażera i dodatkowego lusterka pomagającego w obserwacji dzieci siedzących z tyłu.




Z boku kokpitu umieszczono znany w modeli Renault wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera. Do jej dezaktywacji wystarczy wcisnąć i przekręcić - według załączonego schematu - przełącznik. Dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi.



Odłączenie poduszki sygnalizuje zapalenie się diody na środkowej części kokpitu.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera umieszczono stosowne ostrzeżenia przed ustawieniem na tym miejscu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.




Tekst ostrzeżenia dostępny jest w 5 europejskiech językach - w tym po polsku. Zawarto w nim również objaśnienie jak prawidłowo odłączyć działanie poduszki powietrznej pasażera.



W II rzędzie siedzeń zamontowano aż 3 pary uchwytów do fotelików dziecięcych typu Isofix. Umieszczone pomiędzy siedziskiem i oparciem są łatwo dostępne. To standard w każdej wersji wyposażenia, także w modelach 5-osobowych.



Z tyłu siedzień w II rzędzie umieszczono 3 dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików z systemem Isofix, tzw. top-tether.



Dacia oferuje wyłącznie tapicerkę tekstylną. Z tego materiału wykonano również plecy przednich foteli. Pomimo to są one łatwe w utrzymaniu czystości - do wytarcia zabrudzeń z butów dzieci siedzących w fotelikach wystarczyła wilgotna ściereczka.



Na fabrycznym wyposażeniu testowanej wersji Prestige znajdują się m.in. elektrycznie regulowane szyby we wszystkich drzwiach. Ich działanie można zablokować przyciskiem umieszczonym w panelu drzwi kierowcy.



Do zablokowania możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka służy manualny przełącznik wbudowany w ramę drzwi.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Grand Dacia
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Dacia Lodgy
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2018 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry