Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY
Pierwsze wrażenia | Dacia Lodgy

Grand Dacia
09-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W wakacje w 2007 roku testowaliśmy 7-osobowego Logana MCV. Dziś mamy do dyspozycji jeszcze większą Dacię mieszczącą tyle samo osób.



Wymieniony Logan to po prostu wersja kombi o sporych możliwościach wykorzystania go do transportu rzeczy lub przewozu osób. Testowana Lodgy to przede wszystkim pełnowymiarowy minivan w wersji dla 5- lub 7-osób. I patrząc na to auto trudno uciec od porównań z Renault Grand Scenic. W końcu to ta sama firma, a przez to części i jednostki napędowe.

Model Dacii, bez względu na liczbę homologowanych miejsc, ma ten sam rozmiar. Jego długość wynosi 4498 mm przy rozstawie osi 2810 mm, a szerokość z rozłożonymi lusterkami mierzy 2004 mm. Wysokość testowanego modelu - z fabrycznie montowanymi relingami i 16 calowymi obręczami - to 1680 mm.



Największe różnice widać w bagażniku. Przy 7 fotelach mierzy on zaledwie 207 litrów i nie da się nad nim zaciągnąć rolety. Można go powiększyć składając III rząd siedzeń, ale ich konstrukcja nie chowa się w podłogę przez co nie uzyskamy takiej samej przestrzeni jak w aucie 5-osobowym. Alternatywą jest ich całkowity demontaż pod warunkiem, że mamy je gdzie przechować. Wówczas przestrzeń od podłogi do rolety pomieści 827 litrów.

W środku od razu odczuwa się przestrzeń jaką oferuje Lodgy. Od siedzenia kierowcy do podsufitki jest ponad metr wysokości, nieco mniej w II rzędzie, a w ostatnim o około 20 cm niżej. Wszystko za sprawą opadającego dachu, co nie przeszkodziło w dużych przeszkleniach z każdej strony auta. Swobodnie poczują się w nim wszystkie osoby, środkowa kanapa oferuje trzy pełnowymiarowe miejsca, z tym, że centralny pas bezpieczeństwa umieszczono w podsufitce. Naszą uwagę zwracają 3 pary uchwytów Isofix - każda z punktem kotwiczenia top-tether. Szkoda, że wzorem Scenica nie można zamówić osobnych foteli.

Dostęp do ostatnich miejsc możliwy jest poprzez złożenie wspomnianej kanapy. Jest ona podzielona w stosunku 1/3 - 2/3. Osoby z tyłu mają do dyspozycji dwa szerokie miejsca z regulowanymi na wysokość zagłówkami, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, uchylne szyby boczne oraz uchwyty na napoje.



Bez wątpienia najwyższy poziom wyposażenia - Prestige - znacznie podnosi odbiór testowanej Dacii. Dzięki temu na kokpicie króluje 7-calowy wyświetlacz kolorowy sterowany dotykiem. Służy on do obsługi radioodbiornika (bez CD, za to z USB), multimediów, telefonu i nawigacji. Przy kolumnie kierownicy - regulowanej tylko na wysokość - znajduje się dodatkowy pilot do obsługi audio i telefonu jaki znamy z innych modeli Renault.

W tej wersji wyposażenia skórą pokryto gałkę dźwigni biegów oraz kierownicę. Ta ostatnia sprawia wrażenia za dużej i jest twarda w dotyku, jak zresztą większość elementów w środku. Na wyposażeniu fabrycznym znajduje się również ESP, elektrycznie regulowane szyby z przodu i tyłu, czujnik parkowania tyłem, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka boczne, klimatyzacja manualna oraz tempomat. Niestety, z poduszek powietrznych brakuje - nawet w opcji - kurtyn.



Zanim zajrzeliśmy pod maskę zaskoczył nas sposób jej podnoszenia. Klapa oparta jest na dwóch amortyzatorach, których próżno szukać w droższych od Logdy autach. Napęd sam w sobie jest ciekawy. To silnik benzynowy 1.2 TCe, oczywiście turbodoładowany, co pozwala na osiągnięcie mocy 115 KM przy 5-biegowej skrzyni manualnej. Przekonamy się w praktyce jak radzi sobie z ważącym ponad 1,2 tony pojazdem.



Testowana wersja: Dacia Lodgy 1.2 TCe 115 KM, 5-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 179 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 11,1 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,2 l/100 km, wyposażenie Prestige, cena podstawowa 57 400 złotych.

czytaj także:
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Dacia Lodgy
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry