Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Adam Rocks Unlimited

Dziecko w Oplu Adam - wyposażenie samochodu
07-02-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Rocks Unlimited potraktować można jako kolejny, choć nie topowy, poziom wyposażenia Opla Adama. Wśród jego elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżujących dzieci nie znajdziemy żadnych dodatków względem pozostałych wersji.





Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera umieszczono w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest ten sam kluczyk co do stacyjki silnika.



O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje (podświetlony przez 60 sekund od momentu uruchomienia silnika) piktogram ON umieszczony na środkowej części kokpitu.



Dezaktywacja poduszki potwierdzona jest (podświetlonym przez cały czas pracy silnika) piktogramem OFF.



Ostrzeżenie przed ustawieniem z przodu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej znajduje się na po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Ostrzeżenie ma formę uniwersalnych piktogramów.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika dziecięcego typu Isofix (tzw. top-tether) znajduje się w plecach kanapy.



Opel Adam to 4-osobowe auto, kanapa praktycznie podzielona jest na dwa osobne miejsca. Każde z nich zostało wyposażone w parę mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix (nie ma na nich oznaczeń standardu i-Size). Uchwyty są zabudowane plastikowymi nakładkami, które ułatwiają prawidłowy montaż szyn fotelika i mają klapkę ochronną, gdy są nieużywane.



Do Opla Adama można wybrać wiele elementów stylistycznych, do których należy również kolor i faktura tapicerki. W testowanym egzemplarzu była ona wykonana z połączenia materiału i ekologicznej skóry. Kolor biały nie będzie jednak praktycznym wyborem przy dzieciach. Pomimo to udało nam się usunąć z pleców obu foteli zabrudzenia jakie mogą pozostawić dziecięce buty. Przyciemniane szyby z tyłu (Solar Protec - odbijające promieniowanie słoneczne) dostępne są w pakiecie z kolorowym dachem i podgrzewanymi lusterkami za dopłatą 1500 złotych. Klimatyzacja z możliwością ustawienia temperatury także wymaga dopłaty 1500 złotych i nie obejmuje swym zasięgiem osób siedzących na kanapie. Jedyne gniazdo 12V czy port USB, za pomocą którego można podłączyć zasilanie urządzenia multimedialnego znajduje się na konsoli kokpitu.



Bagażnik Opla Adama jest niewielki (170 litrów) i producent zdecydował się na umieszczenie tylko dwóch uchwytów do zaczepienia siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Wśród opcji dostępna jest elastyczna siatka (system FlexOrganizer) w cenie 500 złotych i gumowa mata na podłogę za 280 złotych.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
Plusy i minusy | Sprawnie i w mieście i w trasie

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry