Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP | Punto... | Grudzień 2017
BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA | Trzeci fotelik Britax-Romer zgodny z i-Size | Foteliki samochodowe
SALON SAMOCHODOWY | Wrażenia z jazdy - Nareszcie! | SEAT Ibiza V FR
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
POLECAMY
Dekada BRD 2011-2020
PATRONUJEMY
Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"
SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport



 

 


 
Plusy i minusy | Opel Adam Rocks Unlimited

Sprawnie i w mieście i w trasie
13-02-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Opel Adam to miejskie auto, ale dzięki mocniejszemu silnikowi sprawnie poradzi sobie w długiej trasie. Jego niewielki rozmiar znacznie ogranicza możliwości ustawień fotelików dziecięcych.





Plusy



Jednostka napędowa. Testowany maluch Opla został wyposażony w najmniejszy w ofercie, jednolitrowy silnik benzynowy. Jednocześnie jest to najmocniejsza - 115 koni mechanicznych - jednostka dostępna w tym modelu. Pomoże nam to w sprawnym wykonaniu manewru wyprzedzania, o czym wielokrotnie przekonaliśmy się podczas jazdy po autostradzie. O ile w mieście na mniejsze spalanie wpływa system start/stop, to w trasie przydaje się szósty bieg. Takie zestawienie sprawia, że testowany Adam nie jest autem wyłącznie miejskim.



City. Niewielki rozstaw osi 2211 mm przy całkowitej długości 3747 mm pozwala na sprawniejsze manewrowanie na zatłoczonych ulicach i przede wszystkim na ciasnych miejscach parkingowych. Czasem jednak trzeba nakręcić się kierownicą, ale w tym momencie z pomocą przychodzi funkcja City. Zwiększone wspomaganie ułatwia maksymalny skręt kół w miejscu, co docenimy m.in. podczas parkowania równoległego przy krawężniku.



Elementy ochronne. Ruch miejski, czy też zatłoczone parkingi, stwarzają wiele zagrożeń dla lakieru karoserii. Przed przypadkowym otarciem bądź obiciem drzwiami innego pojazdu w dużym stopniu chronią plastikowe listwy biegnące przez całą długość dolnej krawędzi nadwozia. Dodatkowo na 18-calowe felgi nałożone zostały plastikowe obręcze (dopłata 400 złotych). Co prawda są one jednym z elementów personalizacji, ale w praktyce zabezpieczają też felgi przed otarciem np. o krawężnik.

Minusy



Słupek C. Ze względu na długość Opla Adama nie można wytykać braku miejsca na rozłożenie nogi stabilizującej bazy Isofix, a tym samym ograniczeń przy montażu fotelików dla najmłodszych pasażerów. Większe foteliki (grupa 1 i 2-3) mieściły się idealnie. Jednak przy próbie wyciągnięcia zagłówka z naszego fotelika Recaro (dopasowania jego wysokości do wzrostu dziecka) mogliśmy to zrobić tylko do pewnego zakresu. Wyżej się nie da, bo na przeszkodzie stoi konstrukcja słupka C. Przy wyższym dziecku (od 135 cm) pozostaje użycie samej podkładki. My jednak wolimy maksymalnie dokąd się da korzystać z fotelika, który zapewnia lepsze trzymanie boczne i ochronę ciała oraz głowy.



Wyłącznik poduszki powietrznej. Jego konstrukcja bywa różna i nigdy dotąd nie zwracaliśmy uwagi, czy w przypadku takiego przełącznika, jak w Oplu Adam można zmienić status jej działania czymkolwiek innym jak kluczykiem od stacyjki silnika. Okazuje się jednak, że można to zrobić płaskim przedmiotem. W praktyce bez przeszkód może to nieświadomie zrobić inna osoba, a nawet dziecko, a kierowca nie zawsze zwróci uwagę na sygnalizację statusu poduszki.



Dach. Jednym z wyróżników Opla Adam Rocks w odmianie Unlimited jest częściowo otwierany dach wykonany z brezentu. To standardowy element wyposażenia, z którego w warunkach klimatycznych panujących w Polsce rzadko skorzystamy. Przede wszystkim jednak, podczas jazdy z większymi prędkościami wzmagał się hałas w kabinie pasażerskiej. Dodatkowo podczas naszego testu zimą pokrył go trudny do usunięcia lód, a wentylacja musiała działać wysokich obrotach.

Dane z komputera pokładowego: przejechany dystans podczas testu: 435 km, średnia prędkość: 31 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,2 l/100 km.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
 
www.jedz-bezpiecznie.pl
copyright 2002-2017 | magazyn motoryzacyjny "Jedź Bezpiecznie" wydawany jest od 2002 roku | wydawca: Williana | kontakt | do góry