Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Citroenie C3 Aircross - wyposażenie samochodu
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Insignia Country Tourer 4x4

Dziecko w Oplu Insignia Country Tourer - foteliki i wózki
12-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Chwaliliśmy w Insigni montaż na kanapie 3 par mocowań Isofix, jednak praktyka pokazała, że nie zamontujemy jednocześnie 3 testowanych fotelików. Bagażnik, jak to w kombi segmentu D, pomieścił oba wózki dziecięce.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Casualplay Protector Fix montowany na Isofix.




Dzięki możliwości odłączenia poduszek powietrznych pasażera można na prawym miejscu ustawić fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy. Jego montaż za pomocą pasa bezpieczeństwa nie sprawił żadnej trudności.



Na kanapie umieszczono 3 pary uchwytów do mocowania fotelików typu Isofix (standard w każdej wersji wyposażenia). Wykorzystując bazę FamilyFix bez problemu ustawiliśmy fotelik z grupy 0/0+. Czynność tę powtórzyliśmy na każdym miejscu kanapy. Osoba dorosła siedząca przed lub za tym fotelikiem nie powinna narzekać na brak miejsca.



W plecach kanapy umieszczono trzy dodatkowe punkty kotwiczenia dla fotelików Isofix z grupy 1. Pas bez problemu zapięliśmy od strony bagażnika.



Mocowania Isofix umieszczono pomiędzy siedziskiem i oparciem, pokrytej skórą, kanapy. Wpinanie szyn fotelika nie sprawiło żadnych problemów. Jednak przy sztywnej szynie i kącie opadania siedziska powstała szczelina, która podczas zderzenia może osłabić mocowanie fotelika. Wnętrze auta zapewnia dużą swobodę podczas usadzania i zapinania dziecka szelkami fotelika.



Fotelik Casualplay Protector Fix ma regulowany kąt uchwytów Isofix, przez co lepiej dopasował się do profilu kanapy. Przy jego montażu najlepiej wyjąć zagłówek z kanapy. Podstawa fotelika nie zakrywała miejsca wpinania klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, którym przypinane jest i dziecko, na żadnym z 3 miejsc kanapy.



Pomimo wyposażenia Opla Insigni w 3 pary uchwytów Isofix, na kanapie nie zmieściły się 3 testowane foteliki. Auto jest do tego za wąskie - udało się zapiąć obok siebie foteliki z grupy 0/0+ i 2-3.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Bagażnik ma 540 litrów pojemności. Bez problemu zmieściły się w nim obie części głębokiego wózka (szerokość gondoli 31 cm, podwozia 67,5 cm).



Zarówno wzdłuż, jak i w poprzek (choć pod kątem) zmieściła się złożona spacerówka (105 cm długości).



W kombi, pod zwijaną roletą, bez problemów mieszczą się na raz testowane wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z drogi
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Osobówka na trzy pary Isofiksów
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
 
 


 

 


www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry