AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2020 | Audi A4, A6 i A7, Ford Transit i Transit Custom, Mercedesa Klasy A, B, C, E i S oraz CLA, CLS, GLA, GLB i GLC, Mitsubishi Pajero, Nissan LEAF i e-NV200, Skoda Karoq i Kodiaq, Toyota ProAce oraz Volkswagen Caddy, Polo, up! i Tiguan

Osiem marek samochodów wzywa do ASO

30-10-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Audi, Ford, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Skoda, Toyota, Volkswagen

Kolejna partia ogłoszonych w październiku akcji serwisowych dotyczy 9684 samochodów kupionych na polskim rynku. Najwięcej z nich dotyczy modeli Volkswagena.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Audi A4

Audi ma dwa powody do ogłoszenia wezwań do serwisów. Pierwszy dotyczy modeli A4, A6 i A7 wyprodukowanych w Niemczech w okresie luty - październik 2018 roku. Przyczyną jest wada sworznia haka holowniczego. Jego pęknięcie podczas jazdy stanowi ryzyko spowodowania zagrożenia na drodze. W Polsce akcją objęto 51 samochodów.

Ten sam problem dotyczy niektórych modeli Volkswagena Tiguan.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Audi A6

rugim powodem jest wadliwe podłączenie instalacji w układzie ogrzewania modeli A6 i A7 (lipiec-październik 2014). W konsekwencji może to doprowadzić do wybuchu pożaru.

Problem ten może dotyczyć 356 samochodów sprzedanych na polskim rynku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 35 88.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Ford Transit

Ford wykrył nieprawidłowości w montażu wahaczy zawieszenia Transita i Transita Custom. Podczas eksploatacji może dojść do ich pęknięcia, a tym samym utraty trakcji pojazdu.

Wada ta dotyczy 197 samochodów wyprodukowanych w okresie 2 czerwca - 15 września 2020 roku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 608 67 80.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Mercedes Klasy A

W najnowszych generacjach Mercedesa Klasy A, B, C, E i S oraz CLA, CLS, GLA, GLB i GLC wyposażonych w czterocylindrowy silnik benzynowy został zamontowany nieszczelny przewód układu olejowego. W przypadku wycieku na drogę stwarza ryzyko wpadnięcia w poślizg, a przy gorących elementach silnika także wybuchu pożaru.

Naprawa, wystawiono 210 wezwań, polegać będzie na wymianie odpowiedniego przewodu doprowadzającego olej do turbosprężarki.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Mitsubishi Pajero

Mitsubishi wzywa do ASO właścicieli 143 egzemplarzy Pajero z roczników 2017-18. Istnieje w nich ryzyko wadliwe wykonanego wahacza prawego koła przedniej osi. W następstwie tego może dojść do pęknięcia i utraty panowania nad samochodem.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 46 31 920.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Nissan LEAF

W modelach elektrycznych Nissana - LEAF ZE1 i e-NV200 ME0 - może dojść do nieprawidłowości w działaniu położenia Park przekładni automatycznej. Problem ten dotyczy 84 samochodów wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii pomiędzy 18 lipca a 9 września 2019 roku.

Naprawa obejmie wymianę elementów sterujących przekładni.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 801 647 726.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Skoda Karoq

W Skodach Karoq (NU) i Kodiaq (NS) może dojść do pęknięcia mechanizmu regulacji oparcia fotela kierowcy. Akcją serwisową objęto 71 samochodów sprzedanych w Polsce.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 35 88.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Toyota ProAce

Toyota wzywa do serwisu posiadaczy modelu ProAce z produkcji pomiędzy 19 listopada i 3 grudnia 2019 roku. Wykryto w nich problem blokadą pozycji przesuwanego fotela z tyłu. W Polsce może to wystąpić w 39 samochodach.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Volkswagen Caddy

Volkswagen informuje o wadzie w poprzedniej generacji Caddy (10 lipca - 29 listopada 2018). Dotyczy ona nieodpowiedniego założenia tapicerki w oparciach foteli. Przeszkadza to w prawidłowe rozwinięcie bocznych poduszek powietrznych.

Problem dotyczy 715 egzemplarzy sprzedanych w Polsce.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Volkswagen Polo

Kolejny problem Volkswagen znalazł w modelach Polo i up! wyprodukowanych pomiędzy 1 października 2015 a 27 lipca 2017 roku. Znajdujący się na wyposażeniu wkręcany zaczep do linki holowniczej może pęknąć podczas użycia.

Wymianie podlega 7806 sztuk tego elementu.

AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW | październik 2020 | Volkswagen Tiguan

Problem z blokadą oparcia fotela kierowcy dotyczy także Volkswagena Tiguan (4-14 luty 2019). Z tego powodu producent wystosował w Polsce 12 wezwań do ASO.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 35 88.