AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2019 | BMW serii 3 • Mercedes GLE i GLS • Renault Scenic IV, Talisman i Espace V
Półtora tysiąca samochodów musi trafić do ASO
31-12-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: BMW, Mercedes i archiwum
W ostatniej w tym roku turze wezwań do serwisów znalazło się sześć modeli samochodów. Największa akcja obejmuje BMW serii 3 (E46).
BMW wzywa do ASO właścicieli serii 3 (E46 - IV generacja). Wykryto w nich problem z działaniem poduszki powietrznej pasażera. Jej aktywacja podczas wypadku może wytworzyć za wysokie ciśnienie, co doprowadzi do rozerwania konstrukcji mocującej, której metalowe elementy stanowią potencjalne zagrożenie dla podróżujących samochodem osób.
W Polsce wada ta może dotyczyć 1897 egzemplarzy BMW serii 3. Naprawa obejmuje wymianę wadliwej poduszki powietrznej.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 279 71 00.
W Mercedesach GLE (W167 - druga generacja) i GLS (X167 - druga generacja) istnieje ryzyko odpadnięcia w trakcie jazdy listwy ozdobnej na słupku okiennym w drugiej parze drzwi. Akcja serwisowa polega na sprawdzeniu mocowania i dokonania odpowiedniej korekty. Problem ten dotyczy 527 sztuk tych modeli sprzedanych na polskim rynku.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.
W trzech modelach Renault - Scenic IV, Talisman i Espace V - wyprodukowanych we Francji (Douai) w okresie 21 września 2018 - 3 czerwca 2019 istnieje możliwość wadliwego dokręcenia sondy tlenków azotu. W efekcie grozi to wybuchem pożaru w komorze silnika.
Z tego powodu w Polsce wezwania do serwisów otrzymają właściciele 60 sztuk tych samochodów. Zakres naprawy to kontrola mocowania i odpowiednie dokręcenie sondy.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 900 803.