AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2019 | BMW X3, Citroen C4 Aircross, Fiat Talento, Ford Ranger, Mercedes Klasa E i V/Vito, Mitsubishi L200/Triton, Volvo
Siedmiu producentów samochodów wysyła wezwania do serwisów
19-07-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum i producenci
Kolejne akcje serwisowe w Polsce ogłosiły BMW, Citroen, Fiat, Ford, Mercedes, Mitsubishi oraz Volvo. W sumie zgłoszone do UOKiK usterki dotyczą ponad 11,5 tysiąca samochodów.
BMW wzywa do serwisu właścicieli trzeciej generacji modelu X3 (G01) wyprodukowanego w Niemczech w okresie od 8 sierpnia 2018 do 14 stycznia 2019 roku. Powodem jest brak śrub mocujących w tylnym spojlerze. Istnieje ryzyko, że podczas szybszej jazdy może on odpaść. Akcją serwisową w Polsce objęto 76 aut.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 279 71 00.
Z kolei Citroen stwierdził wadliwie działające oprogramowanie systemu Start/Stop w modelu C4 Aircross. W jego następstwie może dojść do rozładowanie akumulatora, a tym samym trudności z rozruchem silnika. Wezwania do serwisu, w celu wgrania aktualizacji, otrzyma 24 właścicieli tego modelu. Nie podano jednak, których egzemplarzy to dotyczy, produkcję tego modelu zakończono w 2017 roku.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 444 23 43.
W testowanym przez nas niedawno Fiat Talento także znaleziono usterkę. Może ona wystąpić w modelach wyprodukowanych we Francji, a dotyczy utraty sprawności działania hamulca postojowego. Naprawa polegać będzie na sprawdzeniu i ewentualnej wymianie zacisku hamulcowego. W Polsce problem ten dotyczy 23 egzemplarzy.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 33 813 55 10.
W poprzedniej generacji Forda Rangera, wyprodukowanego w angielskiej fabryce Silverton pomiędzy 4 czerwca 2016 a 28 sierpnia 2018 roku, może dojść do usterki przewodów hamulcowych. A w skrajnych przypadkach nawet do ich pęknięcia i utraty płynu. Ford Polska objął tą akcją 1531 samochodów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 608 67 80.
Mercedes zgłosił do UOKiK dwa swoje modele. Pierwszym jest Klasa E (W 238) wyposażona w instalację 48 V. Wykryto w nich brak mocowania przewodów w skrzynce z bezpiecznikami, co wiąże się z ryzykiem unieruchomienia pojazdu lub pożaru. Problem ten może dotyczyć 11 egzemplarzy sprzedanych w Polsce.
Drugie wezwanie Mercedesa dotyczy Klasy V i Vito (W 447) w turystycznych wersjach Marco Polo i Marco Polo Horizon. Auta te, wyprodukowane w Niemczech, mogły zostać wyposażone w wadliwe materace w łóżku dachowym. Podczas użytkowania "w pewnych warunkach klimatycznych" na ich metalowym stelażu może pojawić się rdza. W efekcie zostanie osłabiona rama dachu, a tym samym stabilność pojazdu. Innym wymienionym zagrożeniem jest zniszczenie zawiasów mocujących, a tym samym wpadnięcie łóżka do samochodu. Akcją objęto 79 egzemplarzy.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.
W piątej generacji Mitsubishi L200 / Triton (KK0T, KL0T) istnieje ryzyko pęknięcia nitów mocujących osłony stopni bocznych. Może to doprowadzić do ich urwania podczas jazdy. Wezwania do serwisów otrzyma 271 właścicieli.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 463 19 20.
Największą akcję serwisową, obejmującą 9576 pojazdów, prowadzi Volvo Car Poland. Dotyczy ona modeli z czterocylindrowym silnikiem diesla wyprodukowanych w latach 2014-2019. Powodem jest wada tworzywa, z którego wykonano kolektor wlotowy silnika. W trakcie eksploatacji może się odkształcić, co stwarza ryzyko pożaru.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 566 28 00.