UOKiK | 2018 | Opel Insignia B
Ważna informacja dla użytkowników Opla Insignia B
22-05-2018 | opr. Maciej Kalisz | fot. archiwum
Opel wzywa do serwisu właścicieli nowej Insigni. Naprawy wymagają pasy bezpieczeństwa na skrajnych miejscach kanapy.

Nowa Insignia, o kodzie fabrycznym B, pojawiła się na rynku przed rokiem. Obecnie to po Astrze i Corsie najpopularniejszy model Opla w naszym kraju. W pierwszych czterech miesiącach tego roku osiągnęła sprzedaż 1693 sztuk, z czego prawie 1/3 miała miejsce w kwietniu.
W salonach Opel Insignia (B) oferowany jest w czterech wersjach: Grand Sport (liftback), GSi (usportowiona wersja w nadwoziu liftback i kombi), Sports Tourer (kombi) i Country Tourer (uterenowione kombi, także z napędem 4x4). Akcja serwisowa dotyczy wszystkich z wymienionych modeli.
Jak czytamy w komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w "w samochodach marki Opel Insignia B, rok modelowy 2016-2017, wyprodukowanych w Niemczech, pasy bezpieczeństwa tylnych skrajnych siedzeń mogą być ułożone nieprawidłowo. W razie zderzenia czołowego powoduje to obciążenie pasów większe, niż przewidziane w projekcie i stwarza możliwość wysunięcia się pasażera spod pasa".
W Polsce akcją naprawczą objętych zostało 4464 egzemplarzy tego modelu. Lista numerów VIN dostępna jest na stronie UOKiK. Opel zadeklarował powiadomienie - za pośrednictwem listu poleconego - wszystkich właścicieli nowej Insigni o możliwej usterce i zadeklarował bezpłatne jej usunięcie w Autoryzowanych Stacjach Obsługi.

Opel Insignia B w testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymała komplet pięciu gwiazdek. Problemów z pasami bezpieczeństwa na skrajnych miejscach kanapy nie stwierdzono zarówno podczas prób zderzenia czołowego (całą szerokością auta w przeszkodę stałą), jak i oceny ochrony dzieci (z podkładką podwyższającą Niania Dream dla manekina 10-letniego dziecka).
|