AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2020 | Mercedes EQC, Toyota Camry i Yaris oraz Volvo XC60 i XC90

Wykryto wady w EQC, Camry, Yarisie, XC60 i XC90

15-01-2020 | opr. Maciej Kalisz | foto: Mercedes, Toyota, Wikipedia (M 93) i Volvo

Mercedes, Toyota i Volvo wzywają do autoryzowanych serwisów właścicieli łącznie pięciu modeli samochodów osobowych. W większości dotyczą one nowych na rynku aut.

Akcje przywoławcze do serwisów - styczeń 2020 - Mercedes EQC

Mercedes wzywa do serwisu właścicieli 17 sztuk elektrycznego modelu EQC (Typ 293). Stwierdzono w nim wadę sworznia zastosowanego w mechanizmie różnicowym przedniej osi. W przypadku pęknięcia, jego odłamki mogą zablokować pracę układu, a tym samym kół. Istnieje też ryzyko uszkodzenia obudowy skrzyni biegów i wycieku oleju przekładniowego na jezdnię.

Akcja serwisowa polega na bezpłatnej wymianie elektrycznego układu przeniesienia napędu.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.

Akcje przywoławcze do serwisów - styczeń 2020 - Toyota Camry

Dwie akcje serwisowe ogłosiła Toyota. Pierwsza dotyczy nowego modelu Camry, wyprodukowanego w Japonii w okresie od 21 sierpnia do 6 września 2019 roku. W znajdujących się w nich pasach bezpieczeństwa istnieje ryzyko wadliwego montażu jednego z mechanizmów blokujących. Może to skutkach nieprawidłowym działaniem, a tym samym pozbawić siedzącą osobę właściwego zabezpieczenia.

W Polsce problem ten dotyczy 111 egzemplarzy Toyoty Camry. Naprawa obejmuje kontrolę działania mechanizmów pasów bezpieczeństwa i ewentualnej wymiany na nowe.

Akcje przywoławcze do serwisów - styczeń 2020 - Toyota Yaris I generacja facelifting

Kolejne wezwanie Toyoty dotyczy Yarisa wyprodukowanego we Francji pomiędzy 10 lutym 2003 a 7 października 2005 roku (I generacja auta po faceliftingu). W tym przypadku wykryto błędy w przeprowadzeniu… poprzedniej akcji serwisowej. Przyczyną jest błędnie opracowana instrukcja naprawy.

W efekcie tego w 85 samochodach - użytkowanych w Polsce - mógł zostać użyty niewłaściwy napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera. W trakcie zdarzenia drogowego może to spowodować nieprawidłowe zadziałanie poduszki, a tym samym pozbawić pasażera skutecznej ochrony.

Naprawa polega na kontroli zastosowanego rodzaju i ewentualnej wymianie na nowy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.

Akcje przywoławcze do serwisów - styczeń 2020 - Volvo XC90 MY2020

Volvo ogłosiło kampanię naprawczą dla modeli XC60 i XC90 z rocznika 2020. Wykryto w nich usterkę oprogramowania sterującego pracą silnika. Przy temperaturach otoczenia poniżej 5 st. C. może to spowodować utratę mocy.

Akcją na polskim rynku objęto 19 aut. Usunięcie wady polega na aktualizacji oprogramowania.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 566 28 00.