portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY

Premiery | Mazda 3 IV


Nowa Mazda 3 już w Polsce

12.12.2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Na odbywającym się na przełomie listopada i grudnia Los Angeles Auto Show zadebiutowała nowa Mazda 3. Przedpremierowy pokaz tego modelu był przysłowiową wisienką na torcie z okazji obchodów 10-lecia działalności firmy Mazda Motor Poland.

SALON SAMOCHODOWY | Premiery - Nowa Mazda 3 już w Polsce | Mazda 3 IV

Chociaż liderami sprzedaży wśród modeli Mazdy jest crossover CX-3, SUV CX-5 oraz duża "szóstka", to "trójka" stanowi ważne uzupełnienie oferty. Dostępna w dwóch wersjach nadwozia - hatchback i sedan - jest przedstawicielką tego japońskiego koncernu we wciąż popularnym segmencie C. Na rynku zadebiutowała w 2003 roku i do tej pory doczekała się trzech generacji. Po sześciu laty obecności czas więc na kolejną, a ta miała już swoją premierę na zakończonym niedawno Auto Show w Los Angeles.

Co się zmieniło? Przede wszystkim - jak podkreślają przedstawiciele Mazdy - ewoluowała stylistyka KODO. Pod tym hasłem kryją się wyrafinowane załamania i przetłoczenia karoserii, które z odbitym światłem i strefami cienia dodają wrażenia ciągłego bycia w dynamicznym ruchu. Teraz projektanci dopracowali pierwotne założenia, a nowa Mazda 3 jest pierwszym seryjnym modelem, który zyskał te linie. Nadano przy tym indywidualnych cech - w hatchbacku uwypuklono sportowe zacięcie, zaś w sedanie sylwetkę limuzyny.

Obie wersje obniżono - hatchback ma 1440 mm wysokości, zaś sedan 1445 mm (opony założono na 16- lub 18-calowych felgach). Wydłużono też do 2725 mm rozstaw osi, skracając przy tym długość samego nadwozia. Model pięciodrzwiowy mierzy 4459 mm, a czterodrzwiowy 4662 mm.

SALON SAMOCHODOWY | Premiery - Nowa Mazda 3 już w Polsce | Mazda 3 IV

Podczas polskiej prapremiery Mazdy 3, czym podkreślono jubileusz dziesięciolecia działalności Mazda Motor Poland, zaprezentowano hatchbacka. Nadwozie pokryto zastrzeżonym dla niego lakierem Polymetal Grey. Zarówno wizualnie, jak i w dotyku jego struktura przypomina elementy wykonane z tworzywa sztucznego. Inną rzeczą, której nie da się przeoczyć, są słupki - odchudzony A i masywny C, a także dzielone z pokrywą bagażnika tylne światła.

SALON SAMOCHODOWY | Premiery - Nowa Mazda 3 już w Polsce | Mazda 3 IV

Na kokpicie nadal króluje dotykowy ekran, który ma teraz przekątną 8,8 cala. Do sterowania jego funkcjami opracowano nowe pokrętło HMI umieszczone na centralnym tunelu. Za kierownicą może się znaleźć wyświetlacz head-up.

SALON SAMOCHODOWY | Premiery - Nowa Mazda 3 już w Polsce | Mazda 3 IV

Po raz pierwszy na wyposażeniu modeli Mazdy znalazła się siódma poduszka powietrzna chroniąca kolana kierującego. Kolejną nowością jest rozbudowany system Front Cross Traffic Alert, który monitoruje ruch poprzeczny i ostrzega przed ryzykiem zderzenia bocznego (obecnie to najczęstsza przyczyna wypadków drogowych w Polsce). Listę wyposażenia uzupełnia Cruising & Traffic Support, czyli aktywny tempomat do jazdy w mieście.

W zakresie bezpieczeństwa przedstawiciele Mazdy podkreślają jeszcze nową strukturę przedniego pasa i maski silnika. Została ona zaprojektowana i wykonana z materiałów, które mają minimalizować skutki potrąconego pieszego.

Mazda to także technologia Skyactiv. Ze wszystkich jej składowych wymieńmy tylko nową jednostkę napędową oznaczoną literą X i skrótem SPCCI (Spark-Controlled Compression Ignition). Według konstruktorów udało się w niej połączyć wydajność silnika benzynowego z oszczędnością diesla i niską emisją spalin. Po części jest to zasługa zastosowanego w niej układu M Hybrid.

Znalazł się on także w jedynym silniku wysokoprężnym Skyactive-D o pojemności 1.8 litra. Gamę uzupełnią dwie jednostki benzynowe Skyactive-G 1.5 i 2.0. Do wyboru będzie 6-biegowa skrzynia manualna lub automat także o sześciu przełożeniach.

SALON SAMOCHODOWY | Premiery - Nowa Mazda 3 już w Polsce | Mazda 3 IV

Jeszcze w tym roku poznamy polski cennik Mazdy 3. Samochód będzie dostępny w przedsprzedaży, jednak na jego wyprodukowanie trzeba będzie jeszcze poczekać. Dostawy będą realizowane z Japonii.

Polecamy
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Mazda 6 | Październik 2018 TESTY | Pierwsze wrażenia - W mniej popularnej wersji | Mazda 3 III sedan SALON SAMOCHODOWY | Prezentacje - Wysyp nowości Mazdy | Mazda 2, Mazda 6, Mazda CX-5

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Mazda 6

TESTY | Pierwsze wrażenia - W mniej popularnej wersji

PREZENTACJE | Wysyp nowości Mazdy

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry