TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Honda HR-V II
Dziecko w Hondzie HR-V - foteliki i wózki
08-04-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Konstruktorzy nowej Hondy HR-V zbyt blisko uchwytów Isofix przykręcili zamki do wpinania pasów bezpieczeństwa, co utrudniało nam ich wpinanie. Dużym plusem jest ponad 30-litrowy schowek pod podłogą bagażnika.
Foteliki dziecięce użyte w teście Hondy HR-V:
- grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
- grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
- grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
- grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.
Dezaktywacja działania poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. W przypadku Hondy HR-V można go zamontować jedynie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, przy czym prawy fotel powinien być maksymalnie odsunięty od kokpitu. Przy montażu fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus nie mieliśmy żadnych problemów.
W przypadku mocowań Isofix fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus warto zamontować na opcjonalnej bazie 2WayFix. Przy jej wpinaniu na skrajnych miejscach kanapy i rozstawianiu nogi stabilizującej nie było żadnych problemów. Tylne drzwi Hondy HR-V nie otwierają się zbyt szeroko, co może przeszkadzać przy wkładaniu fotelika z dzieckiem.
Baza 2WayFix służy również do montażu fotelika Maxi-Cosi 2wayPearl. Zgodnie ze standardem i-Size można ustawić go tyłem do kierunku jazdy...
... a po podrośnięciu dziecka odwrócić przodem do kierunku jazdy (zalecamy jednak możliwie najdłuższe używanie pozycji odwrotnej). W obu przypadkach montaż tego fotelika w Hondzie HR-V nie sprawiał problemów.
Ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy - w zależności od wybranego miejsca - wymaga maksymalnego odsunięcia od kokpitu lub przesunięcia do przodu prawego fotela. W obu przypadkach osoba dorosła siedząca przed lub za nim nie powinna narzekać na brak miejsca.
Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika Isofix (tzw. top-tether) wbudowano w podsufitkę, na wysokości ostatniego słupka. Pas z zaczepem można wygodnie zamontować od strony przedziału pasażerskiego lub otworu bagażnika.
Zaczepiony pas zasłania nieco kierowcy widoczność przez tylną szybę.
Fotelik Britax-Romer TriFix ma najszersze - ze wszystkich przez nas używanych - szyny Isofix. W przypadku tekstylnej tapicerki Hondy HR-V bez większego problemu można je wsunąć w specjalne
W przypadku fotelika z wyższej grupy wiekowo-wagowej utrudnia to zapinanie pasa bezpieczeństwa, który służy również dziecku. Jeszcze trudniej było przy zapinaniu pasa po drugiej stronie - za kierowcą.
Dzięki systemowi Magic Seat można szybko znaleźć przyczynę tej niedogodności. Konstruktorzy Hondy zbyt blisko wewnętrznych mocowań Isofix wyznaczyli miejsce do przykręcenia zamka do wpinania klamry pasa bezpieczeństwa.
Po lewej stronie kanapy znalazł się on nawet pomiędzy rozstawiem uchwytów Isofix. Sytuację nieco ratują długie pałąki zamków od pasa bezpieczeństwa.
Od 2014 roku przepisy pozwalają na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciego. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (w tej sytuacji dziecko musi być zapięte pasem bezpieczeństwa). Próba w Hondzie HR-V jest tego kolejnym potwierdzeniem.
Wózki dziecięce użyte w teście Hondzie HR-V:
- dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
- spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.
Bagażnik Hondy HR-V, do linii okien, ma 448 litrów objętości. We wnętrzu bez problemu zmieściły się elementy dwuczęściowego wózka X-lander.
Podwozie po złożeniu ma 88 cm długości, ale przy jego pakowaniu złożyliśmy jeszcze przednie koła. Z kolei gondola ma 78 cm długości i aby zamknąć klapę bagażnika musieliśmy ułożyć ją na skos. Oczywiście można zdjąć koła i na podwoziu położyć gondolę, co pozwoli na wygospodarowania miejsca na dodatkowe bagaże.
Około 1/3 powierzchni podłogi bagażnika zajęła złożona spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2 (w tej pozycji ma 71 cm długości i 29 cm szerokości).
Pod półką bagażnika bez problemu zmieściły się wszystkie elementy używanych przez nas wózków dziecięcych.
Po zdjęciu z nich kółek można wygospodarować miejsce na dodatkowy bagaż.
Dużym plusem Hondy HR-V jest dodatkowy schowek pod podłogą bagażnika (dostępny tylko w wersji wyposażenia Elegance i Executive).
Ma około 30 litrów pojemności i prawie pomieścił podwozie wózka X-lander. Jedynie niewielka jego część konstrukcyjna nie pozwoliła rozłożyć na płasko podłogi (jest ona zamontowana na stałe).
TESTY | Honda HR-V II
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie HR-V