portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Hyundai i10 II

Dziecko w Hyundaiu i10 - foteliki i wózki
20-09-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testy z fotelikami potwierdziły pojemność wnętrza kabiny pasażerskiej. Gorzej - przy dwuczęściowym wózku - wypadł bagażnik.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Z przodu z łatwością zamontowaliśmy fotelik skierowany tyłem do kierunku jazdy. Czynność tą ułatwiają wysoko umieszczone klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa.



W takiej konfiguracji fotelik dziecka trzeba odsunąć od kokpitu. Pomimo to osoba siedząca z tyłu nie narzekała na brak miejsca na nogi.



Montaż bazy Isofix z nogą stabilizującą przebiegł bez problemu. Wstawienie fotelika (na co dzień z dzieckiem) ułatwiają szeroko otwierane drzwi z tyłu.



Także w odwrotnej konfiguracji fotelik z grupy 0/0+ nie może opierać się o przedni fotel. Przysunięcie fotela do kokpiyu zabrało osobie dorosłej miejsca na kolana. To zdecydowanie najmniej komfortowa sytuacja w tym teście.



Dodatkowy punkt kotwiczenia Isofix znajduje się w podłodze bagażnika. Ciężko było go odgiąć do pionu (testowany model ma ponad 15 tys. przebiegu i chyba nigdy top-tether nie był używany). Mocowanie jest oddalone nieco od pleców kanapy, ale nie zabiera to zbytnio miejsca w bagażniku. Pas wpinaliśmy od strony progu bagażnika.



Wycięcia w tapicerce kanapy zdecydowanie ułatwiają wsunięcie szyn w mocowania Isofix.



Przy foteliku (z grupy 1 i 2-3) montowanym przodem do kierunku jazdy, zarówno siedzące w nim dziecko, jak i osoba dorosła ma wystarczająco dużo miejsca na nogi.



Fotelik z grupy 2-3 idealnie przylegał do wyprofilowania kanapy. Zapięcie pasa bezpieczeństwa nie sprawiało żadnych trudności.



Ustawienie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików wyklucza z pokładu 5 osobę. Zresztą fotelik po lewej stronie (na zdjęciu) są podstawą zasłania klamrę do wpięcia środkowego pasa bezpieczeństwa.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Gondola dwuczęściowego wózka zmieściła się jedynie stojąc na boku (szerokość gondoli to 31 cm).



W pierwszej kolejności odchyliliśmy oparcia kanapy, a następnie położyliśmy w bagażniku podwozie wózka (ze zdjętymi kołami). Pomimo to element mocujący jedno koło nie pozwolił na postawienie do pionu jednej części oparcia kanapy. Szerokość podwozia z kołami wynosi 61 cm.



Postawione na boku podwozie (także bez kół) nie zmieściło się pod półką bagażnika.



Złożona spacerówka (długość 105, szerokość 28, wysokość 37 cm) szczelnie wypełniła przestrzeń bagażnika.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Kolejna kontra Hyundaia
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | BezpieczeÅ„stwo na wyższym poziomie
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry