TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Audi A4 (B9) Limousine
Dziecko w Audi A4 - wyposażenie samochodu
19-05-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Kilka lat temu Audi oferowało wyłącznik poduszki powietrznej pasażera i mocowania Isofix jako opcję, dziś oba elementy są standardem. Na wyróżnienie - chociaż to już nie nowość w tej marce - zasługuje możliwość zablokowania szyb i drzwi tylko po jednej stronie samochodu.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Audi A4 (B9). Umieszczono go, w zamykanym na klucz, schowku w kokpicie po prawej stronie.
Do zmiany statusu działania poduszki, według załączonego schematu, potrzebny jest kluczyk - w naszym przypadku schowano go w module pilota.
Informacje o statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podsufitce, w panelu nad lusterkiem wstecznym.
Przy aktywnej poduszce podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - dioda ON.
Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera sygnalizowana jest diodą OFF, która podświetla się na stałe w momencie uruchomienia silnika.
Ostrzeżenie przed ustawieniem tyłem do kierunku jazdy fotelika dziecięcego na miejscu pasażera przy aktywnej czołowej poduszce powietrznej umieszczono na obu stronach osłony przeciwsłonecznej.
Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych piktogramów.
W nowym Audi A4 para uchwytów Isofix na przednim fotelu pasażera jest standardem.
Dwie kolejne pary uchwytów Isofix umieszczono na skrajnych miejscach kanapy. Zostały one obudowane plastikowymi prowadnicami, które ułatwiają wsuwanie szyn fotelika. Gdy są nieużywane można je zasłonić nakładkami.
Limousine czyli sedan, a więc dodatkowe punkty kotwiczenia wybranych fotelików dziecięcych typu Isofix - tzw. top tether - znajdują się w kabinie pasażerskiej, za zagłówkami skrajnych miejsc kanapy.
W każdej wersji wyposażenia nowego Audi A4 montowane są elektrycznie sterowane szyby boczne z funkcją zapobiegającą przycięciu palców.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem, a raczej przyciskami umieszczonymi w panelu swoich drzwi. Audi - z czym spotkaliśmy się już w modelu A3 - dzieli funkcjonalność tej blokady na lewą lub prawą stronę bądź jednocześnie obu.
Przycisk ten blokuje także możliwość otwarcia tylnych drzwi od środka.
Testowany egzemplarz Audi A4 wyposażono w tapicerkę materiałową, jednak do pokrycia pleców obu foteli użyto plastikowych paneli. Łatwo usuniemy z nich zabrudzenia pozostawione przez dzieci, o ile nie ma ich na siatce pełniącej rolę kieszeni.
Za przyciemnione (i dźwiękoszczelne) szyby boczne i tylną trzeba dopłacić 2340 złotych. Dodatkowe żaluzje przeciwsłoneczne w drugiej parze drzwi wymagają kosztują 740 zł.
Niewielki szklany dach to kolejne 5350 złotych.
W tym egzemplarzu Audi A4 pasażerowie z tyłu mogą skorzystać z 3-strefowej klimatyzacji (dopłata w każdej wersji wyposażenia 3300 zł).
Jeżeli chcemy podłączyć do zasilania urządzenie multimedialne do dyspozycji mamy tylko gniazdo zapalniczki 12V.
Urządzenia multimedialne można też podłączyć do portów usb, które znajdują się w centralnym podłokietniku (w naszym przypadku zawiera je pakiet MMI Navigation plus z MMI Touch za 11 800 zł).
Audi oferuje też phone box, na którym wystarczy położyć odpowiednio skonfigurowany smartfon, aby móc korzystać z niego w systemie bezprzewodowym (alternatywa dla bluetooth).
Audi oferuje pakiet Schowek (930 zł), który zawiera między innymi 4 uchwyty i siatkę do zabezpieczenia bagaży, dwie siatki w osłonach nadkoli, 2 składane haczyki do zawieszenia torby z zakupami oraz wspomniane wcześniej kieszenie w plecach przednich foteli i zamykany na klucz schowek w kokpicie.