TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Hyundai i30 III hatchback
Dziecko w Hyundaiu i30 - wyposażenie samochodu
15-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Trzecia generacja Hyundaia i30 nie posiada wszystkich - branych przez nas pod uwagę - elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżujących dzieci. Część z nich dostępna jest dopiero w topowych wersjach wyposażenia.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera to fabryczny element wyposażenia każdej wersji Hyundaia i30.
Umieszczono go na prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi.
Do zmiany statusu poduszki powietrznej, zgodnie z widniejącym schematem, potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W testowanej przez nas wersji Premium schowano go w module bezkluczykowego dostępu do samochodu.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono na środkowej części kokpitu.
Przy aktywnej, na 60 sekund od uruchomienia silnika, podświetla się kontrolka ON.
Po dezaktywacji poduszki powietrznej, na cały czas pracy silnika, podświetla się kontrolka OFF.
Ostrzeżenia przed ustawieniem z przodu fotelika dziecięcego w pozycję tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera umieszczono na obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych piktogramów.
Dodatkowy punkt do kotwiczenia wybranych modeli fotelików typu Isofix (tzw. top-teher) umieszczono w plecach oparć kanapy.
Każdemu punktowi top-tether odpowiada para mocowań Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy.
Obudowano je plastikowymi prowadnicami ułatwiającymi wsuwanie szyn fotelika.
Nieużywane punkty Isofix można zabezpieczyć nakładkami.
Tylko dwie najwyższe wersje wyposażenia trzeciej generacji Hyundaia i30 (Style i Premium) posiadają elektrycznie regulowane szyby w obu parach drzwi.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem znajdującym się na panelu swoich drzwi.
W naszym przypadku wszystkie boczne szyby sterowane są automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przycięciu palców.
Blokada otwarcia tylnych drzwi od środka kabiny pasażerskiej jest manualna. Do zmiany jej położenia, według wytłoczonego schematu, potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny, np. kluczyk od stacyjki silnika.
Topowa wersja Premium wyróżnia się materiałowo-skórzaną tapicerką siedzeń. Jednak plecy obu foteli zostały wyłożone plastikowymi panelami. Ułatwia to usuwanie z nich zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci. Z jedną uwagą - trudniej to zrobić z oczek siatki służącej jako kieszeń.
Przyciemniane szyby z tyłu mają tylko dwie najwyższe wersje wyposażenia Hyundaia i30.
Standardem wyposażenia są dwa gniazda 12 V, do których można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych dla dzieci. Pierwsze znajduje się na dole środkowego panelu kokpitu, drugie w bagażniku.
Alternatywą zasilania może być gniazdo USB. Jest też wejście AUX i bluetooth. Ten ostatni w bazowej wersji Classic Plus wymaga dopłaty w postaci Pakietu Business 1100 złotych.
Osoby podróżujące na kanapie mają do dyspozycji nawiewy klimatyzacji.
Podwójna podłoga bagażnika jest standardem w każdej wersji wyposażenia Hyundai i30 w nadwoziu hatchback. Podobnie jest z czterema zaczepami do mocowania siatki lub linek zabezpieczających transportowane przedmioty.
TESTY | Hyundai i30 III hatchback
Foteliki i wózki
Wyposażenie samochodu