portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Nissan LEAF facelifting 2012

Dziecko w Nissanie LEAF - wyposażenie samochodu
20-08-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W zakresie bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci wyposażenie elektrycznego auta nie różni się od modeli z tradycyjnym źródłem napędu. Na polskim rynku oferowany jest tylko jeden poziom wyposażenia Nissana LEAF, w którym brakuje m.in. przyciemnianych szyb z tyłu i uchwytów mocujących w bagażniku.



Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem, umieszczono go w zamykanym schowku kokpitu. Do zmiany jej statusu - zgodnie z umieszczonym schematem - potrzebny jest kluczyk, który na co dzień schowany jest w obudowę pilota będącego częścią systemu bezkluczykowego dostępu do auta.



Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera zapala się na stałe żółta dioda umieszczona na centralnej części kokpitu.



Ostrzeżenia przed ustawieniem z przodu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera znajdują się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych.



Przybrały one formę zunifikowanych piktogramów.



Dodatkowy piktogram znajduje się na prawym boku kokpitu - jest on widoczny dopiero po otwarciu drzwi. Piktogram ten w większości modeli samochodów oznacza brak możliwości dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera.



W plecy kanapy wbudowano dodatkowe punkty kotwiczenia (top-tether) dla fotelików Isofix. Są one dobrze oznaczone i - gdy nie są używane - chronione przed zabrudzeniem lub uszkodzeniem.



Dwie pary uchwytów Isofix schowano - głęboko - pomiędzy siedzisko i oparcie skrajnych miejsc na kanapie. Ich rozmieszczenie zostało dokładnie oznakowane.



Wszystkie boczne szyby wyposażono w funkcję elektrycznego sterowania. Jedynie ta w drzwiach kierowcy opuszcza się i podnosi za jedynym naciśnięciem guzika, stąd dodano do niej funkcję zapobiegającą przycięciu palców. Sterowanie wszystkimi szybami można zablokować przyciskiem w drzwiach kierowcy.



W ramach tylnych drzwi umieszczono manualną blokadę możliwości ich otwarcia od środka. Położenie blokady dokładnie oznaczono.



Nissana LEAF wyposażono w tapicerkę tekstylną, z tego samego materiału wykonano plecy przednich foteli. Pomimo to w łatwy sposób usuniemy z nich zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Tylne szyby nie są przyciemniane.



W bagażniku brakuje uchwytów do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Torba na kable ma własne mocowanie. Wśród opcji znajduje się m.in. miękka wykładzina bagażnika (368 złotych) oraz duży organizer (1115 zł).

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Ile dni jechaÅ‚ pan do Warszawy?
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry