portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | SEAT Mii 3-drzwiowy

Dziecko w Seacie Mii - wyposażenie samochodu
30-07-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z 3-drzwiowym nadwoziem, w Mii nie brakuje żadnego elementu podnoszącego bezpieczeństwo dzieci. SEAT dziedziczy jednak pewną "przypadłość" z Volkswagena.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera (standard poza bazową wersją wyposażenia Entry) znajduje się z prawej strony kokpitu. Dostęp do niej możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki (według załączonego schematu) potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika auta.



Odłączenie poduszki powietrznej sygnalizuje pomarańczowa dioda "Off" umieszczona w centralnej części kokpitu.



Na środkowym słupku po prawej stronie umieszczono piktogram ostrzegający przed ustawieniem na prawym fotelu pasażera fotelika skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżeń takich brakuje na osłonach przeciwsłonecznych po stronie pasażera - czyli miejscu używanym w bardzo wielu modelach samochodów.



Taka sama sytuacja była w pokrewnym Volkswagenie up! oraz Skodzie Citigo.



W górnej części pleców kanapy umieszczono dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix (grupa 1).



Na obu miejscach kanapy (Mii jest autem 4-osobowym) umieszczono po parze mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix.



Plecy foteli pokryto tapicerką materiałową, z której - zaskoczenie - w łatwy sposób dały się usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.



Przyciemniane szyby z tyłu to opcja (565 zł) nawet w topowej wersji wyposażenia Style.



W bagażniku brakowało zaczepów do siatki lub linek zabezpieczającyh przewożone przedmioty.
Do bagażnika można dokupić wykładzinę ochronną (129 zł) i niewielki organizer (49 zł).


czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Ten trzeci

· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Dogrywka | Subtelne, ale ważne różnice
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry