TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Volkswagen Passat GTE Limousine
Dziecko w Volkswagenie Passat GTE sedan - wyposażenie samochodu
24-01-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Niezależnie od wersji nadwozia czy jednostki napędowej Volkswagen Passat posiada wszystkie - uznawane dziś za standard - elementy podnoszące bezpieczeństwo i komfort podróży najmłodszych pasażerów. Rodzice docenią 3-strefową klimatyzację wyposażoną w filtr antyalergiczny.
Wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi.
Do zmiany statusu działania poduszki powietrznej (zgodnie z załączonym schematem) potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika - w przypadku Volkswagena Passat GTE ukryto go w module systemu Keyless Access.
O statusie działania poduszki powietrznej pasażera informuje dioda umieszczona na środkowej części kokpitu.
Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - piktogram z diodą ON.
O dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera informuje kolejny piktogram z diodą OFF, która zostaje podświetlona na czas pracy silnika.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
Trzeci punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix znajduje się w kabinie pasażerskiej za zagłówkami skrajnych miejsc kanapy. To typowe rozwiązanie dla samochodów w nadwoziu sedan (które Volkswagen określa jako Limousine).
Jednak w przypadku testowanego Volkswagena Passat GTE mocowania top-tether znalazły się także w plecach oparć kanapy. Ale oznacza to tylko tyle, że jest to wspólny element wykorzystywany zarówno w sedanie, jak i w kombi.
Na profilowanych skrajnych miejscach kanapy znalazły się pary mocowań Isofix (z oznaczeniem standardu i-Size).
Każdy punkt jest obudowany plastikową prowadnicą ze zdejmowaną zaślepką.
Standardem wyposażenia Passata GTE Limousine są elektrycznie regulowane szyby w bocznych drzwiach. Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.
Wszystkie szyby mają automatyczną regulację, dlatego wyposażono je w funkcję zapobiegającą przycięciu palców.
Aktywowanie blokady sygnalizowane jest podświetleniem piktogramu na przycisku. Jednocześnie blokowana jest możliwość otwarcia tylnych drzwi od środka kabiny pasażerskiej.
Kierowca może też zablokować otwarcie tylnych drzwi z lewej, z prawej lub z obu stron jednocześnie. Służąca do tego mechaniczna blokada została umieszczona w ramie tylnych drzwi.
Do jej załączenia (zgodnie z wytłoczonym schematem) potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk wyjęty z pilota fabrycznego systemu Keyless Access.
Wnętrze testowanego egzemplarza Passata GTE pokryto czarną tapicerką skórzaną. Z powierzchni pleców foteli w łatwy sposób usuniemy zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.
Przyciemniane szyby z tyłu są opcją, za dopłatą 1680 złotych. Kolejnej (1930 zł) w naszym sedanie wymagają rolety przeciwsłoneczne. W drugiej parze drzwi zasłaniane są manualnie, na tylnej szybie elektrycznie za pomocą przycisku umieszczonego na centralnym tunelu przy drążku zmiany biegów.
Standardem wyposażenia Volkswagena Passata GTE jest trzystrefowa klimatyzacja Climatronic z filtrem antyalergicznym. Osoby siedzące na kanapie mogą regulować temperaturę za pomocą przycisków umieszczonych na końcu środkowego tunelu.
Poniżej znajduje się zamykany schowek z samochodowym gniazdem 12V i 230V.
Urządzenia multimedialne dla dzieci można zasilać również poprzez port USB lub kolejne gniazdo 12V schowane w środkowej konsoli pomiędzy fotelami.
W bagażniku Passata GTE w wersji sedan znajdują się 4 uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Pomimo dużej długości przestrzeni (1183 mm) bez problemu dosięgniemy do tych umieszczonych tuż za oparciami kanapy.
W bagażniku znajduje się kolejne gniazdo 12V. Na podłogę Volkswagen oferuje dwustronną matę ochroną (240 złotych).