portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | Dacia Duster 4x4

A co z dziećmi?
22-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Napęd 4x4 i zamontowany silnik to zdecydowanie największe atuty testowanej Dacii. Jednak do zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom brakuje ważnych rozwiązań.



Plusy



Napęd na cztery koła. Dacia pod skrzydłami Renault przerodziła się z brzydkiego kaczątka w piękną królewnę. Choć do testowanej wersji bardziej pasuje opowieść o "Janie z dżugli". Duster z napędem 4x4 bez większych oporów poradzi sobie w terenie. Przeczołgaliśmy go - w granicach rozsądku, bo to podstawa - przez błoto, piaski, kamienie i wzniesienia. A on po prostu jechał do przodu.



Fotele. Jazda po nierównościach potrafi nieźle wytrząsać człowiekiem. W tej sytuacji idealnie sprawdzają się wyprofilowane fotele. Mały plus za regulowane na wysokość pasy bezpieczeństwa (co nie zawsze jest normą u wyżej notowanych markach) oraz kieszonkę boczną w fotelu pasażera - w sam raz do schowania telefonu podczas przepraw w terenie.



Silnik. Jednostka wysokoprężna 1.5 dCi to klasyka w gamie Renault. Współczesna jej wersja imponuje oszczędnym zużyciem paliwa, o czym już wielokrotnie się przekonaliśmy. Po przejechaniu Dusterem dystansu 577 km, w zbiorniku (50 litrów) pozostała połowa zatankowanego oleju napędowego. Średnie spalanie wyniosło 5,3 l/100 km - to prawie identyczny wynik jaki podaje producent!

Minusy



Ostrzeżenia. Dla większości to banał, ale część naszych testów obejmuje elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci. W Dusterze informacja o zakazie ustawienia na prawym miejscu pasażera fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych pasażera jest dość obszerna. O ile ktoś zna język angielski, francuski lub niemiecki.



Mocowania Isofix. Obie pary na skrajnych miejscach kanapy są wysunięte co zdecydowanie ułatwia ich montaż. Problemem są jednak miejsca mocowania klamer do wpinania pasów bezpieczeństwa, które nachodzą na wewnętrzny uchwyt Isofix. Przy montażu fotelika z grupy 2-3 po prawej stronie udało się je zapiąć, po lewej (za kierowcą) już nie!



Top-tether. Jego brak totalnie nas zaskoczył - od kilku lat to niemal powszechnie spotykany element. Teoretycznie pas stabilizujący fotelik (grupa 1) można wpiąć z zaczep przeznaczony dla siatki, ale ten znajdujący się przy progu bagażnika. Takie rozwiązanie zmniejsza efektywność wykorzystania jego przestrzeni.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 577 km, średnia prędkość 36 km/h, średnie zużycie paliwa 5,3 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Ulubiony SUV Polaków
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry