portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Rusza budowa kolejnego odcinka S19
TESTY | Dogrywka - Honda CR-V ładowana bez podłączenia do gniazdka
AKCJE SERWISOWE | Stellantis, Kia i Toyota z fabrycznymi wadami

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Renault Clio IV

Renault Clio IV
06-09-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Największe wrażenie zrobił zasięg - i to praktyczny - na jednym tankowaniu zbiornika. Renault oferuje bogate wyposażenie, ale za wydawałoby się podstawowe dziś elementy, trzeba dopłacić.



Plusy



Jednostka napędowa. Testowaną wersję napędzał - tradycyjny dla Renault - silnik wysokoprężny 1.5 dCi. Z tym, że była to zmodernizowana wersja Energy o mocy 90 koni mechanicznych, a jego pracę kontrolował przycisk ?eco". Dzięki niemu obniżono poziom emisji dwutlenku węgla, a tym samym spalanie. Według specyfikacji producenta średnie zużycie powinno wynieść 3,2 l/100 km, nam komputer pokładowy pokazał o litr więcej. W rzeczywistości to niewielka różnica, bo nasz test nie przebiegał w warunkach idealnych. I jeszcze jeden, cieszący oko i portfel, odczyt komputera - przejechany dystans 514 km, zasięg 491 km. Pojemność zbiornika paliwa - 45 litrów.



Isofix na fotelu pasażera. Mocowania te znalazły się na fabrycznym wyposażeniu każdej wersji, znaleźliśmy je także w testowanym kilkanaście dni wcześniej Capturze. Kto podróżował w pojedynkę z małym dziecku siedzącym w foteliku skierowanym tyłem do kierunku jazdy doceni taką możliwość od razu. Nie inaczej było z każdym rodzicem, który odwiedził naszą Fundację ?Jedź Bezpiecznie" na pikniku zorganizowanym z okazji Dnia Dziecka, gdzie auto statystowało nam w zajęciach z montażu fotelików. Dla wszystkim był to plus nowego Clio.



Bass Reflex. Sprzęt audio nie jest naszą domeną, ale nad tym nie można przejść do porządku dziennego. I aby to odkryć nie trzeba być melomanem. W każdej wersji Clio montowany jest system Bass Reflex. Składa się on z dwóch głośników umieszczonych w przednich drzwiach. W założeniu ich konstrukcja poprawia jakość brzemienia niskich tonów, a w praktyce - od razu słychać, że dźwięk w nowym Clio jest lepszych niż w innych modelach Renault.

Minusy



Widoczność w lusterku wstecznym. Wykorzystując uchwyty Isofix na przednim fotelu pasażera ustawiliśmy fotelik skierowany tyłem do kierunku jazdy na specjalnej bazie. W efekcie mieliśmy stabilniejsze mocowanie fotelika, ale baza, na której stał podniosła jego wysokość. A to z kolei przysłoniło widoczność w prawym lusterku bocznym, które głównie pomaga kierowcy przy zmianie pasa ruchu. Hmm...



Mocowanie 5 pasa bezpieczeństwa. W Clio - tak jak w poprzednich generacjach - umieszczono go w podsufitce na wysokości półki bagażnika. Po części utrudnia to jego zapinanie (choć trudno uznać auto za 5-osobowe), jak i przysłania widoczność w lusterku wstecznym - nawet, gdy z niego nie korzystamy.



Wyposażenie. A raczej jego braki, nawet w topowej wersji Dynamique. Dziś w modelach z segmentu B montowanych jest fabrycznie wiele elementów poprawiających komfort codziennej jazdy. W nowym Clio dopłacić musimy za elektrycznie regulowane szyby z tyłu, klimatyzację automatyczną czy czujniki parkowania tyłem. Zestawmy do tego znajdujące się w standardzie - nie tylko w testowanej wersji - czujniki deszczu, kartę Hands Free, światła do jazdy dziennej z diodami LED czy multimedialny system z ekranem dotykowym. Wymienione dopłaty pozostawiono również w nowych specyfikacjach wyposażenia Clio.

Testowany model: Renault Clio 1.5 dCi 90 KM, 5-biegowa skrzynia manualna
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 514 km, średnia prędkość 32 km/h, średnie zużycie paliwa 4,2 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | To już trzecia dekada
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry