AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | Styczeń 2025 | Citroen C3 • Dacia Jogger • DS3 • Honda Civic, CR-V i ZR-V • Hyundai H1/Starex i ix35 • Kia Carens • Opel Astra i Mokka
Duża akcja serwisowa Hyundaia i Kii oraz Stellantis
31.01.2025 | oprac. redakcja | foto: archiwum, Hyundai, Kia i Wikipedia
Te same przyczyny akcji naprawczych objęły marki należące do grupy Stellantis oraz modele Hyundaia i Kii. Na liście potencjalnych wad fabrycznych znalazła się także Dacia Jogger.
Citroen C3
Przedstawiciele marki Citroen poinformowali o rozpoczęciu akcji serwisowej modelu C3. Przyczyną jest użycie niewłaściwego składnika materiału, z których wykonane są poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (dostawca TAKATA). W efekcie są one podatne na działanie czynników zewnętrznych, a podczas aktywacji mogą napełnić się szybciej niż zaprogramowano. Jednocześnie może dojść do rozerwania metalowej konstrukcji, co stwarza dodatkowe ryzyko obrażeń osób podróżujących tym samochodem.
Z tego powodu w Polsce akcją naprawczą objęto 9623 samochody. W ramach naprawy w ASO zostaną wymienione wadliwe poduszki powietrzne.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.
2024 | Citroen Jumpy i Spacetourer
2024 | Citroen Berlingo
2024 | Citroen C3, C3 Aircross, C4, C4 Spacetourer i C5 Aircoross
Dacia Jogger
W Dacii Jogger (prod. pomiędzy 28 marca a 12 października 2024 roku) istnieje podejrzenie niedostatecznego dokręcenia śrub mocujących piastę tylnej osi. W efekcie może dojść do ich odkręcenia podczas jazdy.
Problem ten może wystąpić w 23 egzemplarzach samochodów sprzedanych w Polsce. Producent zadeklarował wymianę śrub mocujących piastę tylnego koła.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 900 804.
DS3
Problem z użyciem niewłaściwego składnika do produkcji przednich poduszek powietrznych może wystąpić także w modelu DS3.
W tym przypadku akcją naprawczą objęto 1018 samochodów. W nich również w ASO zostaną wymienione wadliwe poduszki kierowcy i pasażera.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.
Honda Civic, CR-V i ZR-V
W styczniu 2025 roku Honda ogłosiła dwie akcje serwisowe. Pierwsza dotyczy modeli (produkcja pomiędzy sierpień 2021 - sierpień 2024:
Civic (kod fabryczny FE1, roczniki 2022/24, Tajlandia);
Civic e:HEV (kod fabryczny FL4, roczniki 2023/24, Japonia);
Civic Type-R (kod fabryczny FL5, roczniki 2023/25, Japonia);
CR-V e:HEV (kod fabryczny RS5 i RS6, rocznik 2024, Chiny);
CR-V e:HEV (kod fabryczny RS8, rocznik 2024, Chiny);
ZR-V e:HEV (kod fabryczny RZ4, rocznik 2023/24, Chiny).
Przyczyną jest niedostateczne nałożenie smaru w zazębieniu koła ślimakowego w układzie ESP, co przekłada się na większe wahania momentu obrotowego podczas skręcania kierownicą. W efekcie może dojść do zablokowania położenia koła kierownicy podczas wykonywania manewrów.
Z tego powodu w Polsce wystawiono 3284 wezwania do ASO. Japoński producent zapowiedział dokonanie stosownej naprawy.
Honda CR-V
Druga akcja serwisowa Hondy dotyczy modeli:
CR-V e:HEV (prod. maj 2023 - marzec 2024, Chiny);
CR-V e:PHEV (prod. kwiecień 2023 - styczeń 2024, Chiny),
w których mogło dojść do montażu niewłaściwych haków holowniczych. Zamienienie przeznaczonego do e:PHEV (hybryda plug-in) w e:HEV (pełna hybryda) w przypadku uderzenia w tył pojazdu może doprowadzić do zwarcia w układzie baterii trakcyjnej, a tym samym wybuchu pożaru.
Problem ten może dotyczyć 47 samochodów sprzedanych w Polsce. Ich producent zapowiedział dokonanie w ASO stosownej naprawy.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 801 811 711.
Hyundai H1/Grand Starex
Także dwie akcje naprawcze ogłosił w styczniu 2025 roku Hyundai. Pierwsza dotyczy modelu H1/Grand Starex (kod fabryczny TQ, prod. 18 sierpnia 2010 - 22 listopada 2018, Korea Południowa). Przyczyną może być termiczne uszkodzenie osłony przewodu elektrycznego w skrzynce przyłączeniowej umieszczonej w komorze silnika. W efekcie może dojść do zwarcia i wybuchu pożaru.
Akcją serwisową w Polsce objęto 108 samochodów. W ASO zostanie wymienione wadliwe okablowanie.
Hyundai ix35
Druga akcja serwisowa Hyundaia dotyczy modelu iX35 (kod fabryczny EL, prod. pomiędzy 13 stycznia 2010 - 7 listopada 2013, Słowacja i Czechy). Przyczyną jest ryzyko zanieczyszczenia płytki PCB płynem hamulcowym. W następstwie może dojść do zwarcia elektrycznego w jednostce HECU (Hydraulic Electronic Control Unit).
Z tego powodu kampanią serwisową w Polsce objęto 13 291 samochodów. Naprawa polegać będzie na wymianie bezpiecznika w jednostce HECU.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 444 000.
Kia Carens
Ten sam problem z zanieczyszczeniem płytki w jednostce HECU może dotyczyć Kii Carens (kod fabryczny RP, prod. pomiędzy 28 sierpnia 2012 - 23 lipca 2018, Korea Południowa).
W tym przypadku akcją serwisową w Polsce objęto 4002 samochody. W nich także zostanie wymieniony bezpiecznik w jednostce HECU.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 605 542 542.
Opel Astra i Mokka
Poza Citroenem C3 i DS3 problem z poduszkami powietrznymi kierowcy i pasażera może dotyczyć także modeli Opla; Astra (H) i Mokka.
Z tego powodu w Polsce wystawiono 26 043 wezwania do ASO. Naprawa również obejmie wymianę wadliwych poduszek powietrznych.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.