AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | Wrzesień 2024 | Honda Civic, CR-V, e:Ny1 i ZR-V • Hyundai H1 • Jaguar E-Pace • Jeep Compass, Gran Cherokee i Renegade • Kia Picanto i Stonic • Mazda CX-60

Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia i Mazda z kampaniami naprawczymi

16.09.2024 | oprac. redakcja | foto: redakcja, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia i redakcja

Na liście kolejnych samochodów z fabrycznymi wadami znalazły się modele Hondy, Hyundaia, Jaguara, Jeepa, Kii i Mazdy. Ponad połowa tych wezwań dotyczy układu napędowego w hybrydzie CX-60.

WEZWANIA DO SERWISÓW | wrzesień 2024 – Honda Civic

Honda Civic

Przedstawiciele Hondy poinformowali o potencjalnej usterce w modelach:

  • Civic (rocznik 2024, prod. Japonia),

  • CR-V (rocznik 2024, Chiny),

  • e:Ny1 (rocznik 2023, Chiny),

  • ZR-V (rocznik 2023-24, Chiny).

Dotyczy ona wadliwego działania tempomatu adaptacyjnego (ACC), który po dezaktywacji nie będzie ostrzegał kierowcy o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości (ISA).

Z tego powodu w Polsce akcją serwisową objęto 444 samochody ww. modeli. Japoński producent zadeklarował przeprowadzenie w nich stosownej naprawy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 801 811 711.


WEZWANIA DO SERWISÓW | wrzesień 2024 – Hyundai H1

Hyundai H1

Hyundai rozpoczął akcję naprawczą modelu H1 (kod fabryczny TQ, prod. 8 maja 2015 - 27 listopada 2020, Korea Południowa). Przyczyną jest wadliwe działanie układu automatycznego oczyszczania filtra cząstek stałych (DPF). W skrajnych przypadkach może to doprowadzić do pożaru.

W Polsce problem ten dotyczy 12 samochodów. W ramach naprawy zostaną wymienione wadliwe przewody tego układu.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 444 000.


WEZWANIA DO SERWISÓW | wrzesień 2024 – Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace

Przedstawiciele spółki JLR Poland, reprezentującej markę Jaguar, poinformowali o fabrycznej wadzie poduszki powietrznej pasażera w modelu E-Pace (prod. 2021-2023, Wielka Brytania). W trakcie jej napełniania może dojść do rozerwania, a tym samym poparzenia osób wydostającym się gazem. Taka poduszka nie spełni również swojej roli.

Akcją naprawczą objęto 178 samochodów sprzedanych w Polsce. Producent zadeklarował, że zostanie w nich wymieniona wadliwa poduszka powietrzna pasażera.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 388 89 00.


WEZWANIA DO SERWISÓW | wrzesień 2024 – Jeep Compass

Jeep Compass i Renegade

Marka Jeep prowadzi dwie nowe kampanie naprawcze. W przypadku modeli z napędem hybrydowym Compass i Renegade (prod. Włochy) przyczyną jest niewłaściwe mocowanie przewodu elektrycznego układu podwójnego ładowania (IDCM). W efekcie akumulator 12V zostanie rozładowany, a tym samym nie będzie możliwości uruchomienia silnika.

Akcją naprawczą objęto 31 samochodów. W ASO zostanie sprawdzone mocowanie przewodu i jego ewentualne dokręcenie lub wymiana na nowy.

WEZWANIA DO SERWISÓW | wrzesień 2024 – Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Z kolei w Jeepie Grand Cherokee (prod. USA) istnieje ryzyko montażu wadliwego modułu sterowania poduszką powietrzną kierowcy. W efekcie nie zostanie ona napełniona, a tym samym nie spełni swojej roli.

Z tego powodu w Polsce wystawiono 6 wezwań do ASO. W ramach naprawy zostanie przeprowadzona diagnostyka modułu, a w razie konieczności jego wymiana na nowy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 0 426 5337.


WEZWANIA DO SERWISÓW | wrzesień 2024 – Kia Picanto

Kia Picanto i Stonic

Kia wzywa do serwisu posiadaczy modeli Picanto (kod fabryczny JA, prod. 11 stycznia - 14 lutego 2024, Korea Południowa) i Stonic (kod fabryczny YBCUV, prod. 12 stycznia - 13 lutego 2024, Korea Południowa). Powodem jest wada zaworu recyrkulacji spalin (EGR). Może to skutkować zwarciem, a tym samym zgaśnięciem silnika w trakcie jazdy.

Problem ten może wystąpić w 116 samochodach sprzedanych w Polsce. Kia zadeklarowała wymianę zaworu EGR.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 605 542 542.


WEZWANIA DO SERWISÓW | wrzesień 2024 – Mazda CX-60

Mazda CX-60

Mazda poinformowała o błędnym oprogramowaniu modułu sterującego przekładnią biegów (TCM) w modelu CX-60 (kod fabryczny KH, prod. 28 września 2022 - 22 marca 2024, Japonia). W następstwie mogą nastąpić problemy z ruszeniem z miejsca pojazdu.

Akcją naprawczą w Polsce objęto 1070 samochodów. Japoński producent zadeklarował przeprowadzenie w nich stosownej naprawy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 318 19 75.