TESTY
Plusy i minusy | Hyundai Tucson hybrid 4WD
Lepsza widoczność w lusterkach bocznych Hyundaia Tucson
21.02.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W podsumowaniu testu Hyundaia Tucsona pomijamy, sterowaną z poziomu autopilota, funkcję automatycznego wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Wyróżniamy za to praktyczny system zminimalizowania martwego pola w lusterkach bocznych. Wszystkie trzy zastrzeżenia odnoszą się do bezpieczeństwa dzieci.
PLUSY
System kamer lusterek bocznych,
przenosi obraz na cyfrowy zestaw deski rozdzielczej. W zależności od strony pojawia się on w miejscu prędkościomierza (lewa) lub obrotomierza (prawa) lub w obu. Dzięki temu rozwiązaniu poprawia się widoczność pojazdów znajdujących się na sąsiednich pasach.
Jest to standard tylko w wersji wyposażenia Platinum. W Executive oferowany jest w pakiecie Safety (6900 zł), a w N Line w Luxury (11 500 zł).
Centralna poduszka powietrzna,
ma chronić głowę kierowcy i pasażera przed wzajemnym uderzeniem w skutek sił działających w trakcie zdarzenia drogowego. Statystycznie to jedno z najczęstszych obrażeń, które mogą prowadzić do śmierci.
Poduszka ta jest fabrycznym elementem każdej wersji wyposażenia Hyundaia Tucson.
Regulowany kąt pochylenia oparcia kanapy,
w zakresie 100-110 st., zapewnia optymalne przyleganie konstrukcji fotelika samochodowego. Dzielenie w proporcji 40:20:40 pozwala na indywidualne ustawienie skrajnych miejsc.
MINUSY
Wysoko umieszczone uchwyty Isofix,
nie pozwoliły na przyleganie całej konstrukcji bazy do siedziska kanapy (w pozostałych naszych fotelikach dziecięcych problem rozwiązał zmienny kąt szyn). Może to pogorszyć stabilność mocowania podczas zdarzenia drogowego.
Zarówno na oznaczeniach Isofix, jak i na naszej bazie widnieje symbol zgodności ze standardem i-Size.
Brak plastikowych nakładek na mocowaniach Isofix,
które schowane są głęboko pomiędzy siedzisko a oparcie, utrudnia wsunięcie szyn fotelika. Trzeba też uważać, aby ostrymi krawędziami nie uszkodzić skórzanej tapicerki.
W naszych testach posiłkowaliśmy się elementami dodawanymi przez producenta fotelika.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. Z reguły jest to mechaniczny zamek, umieszczony z boku kokpitu, do którego pasuje kluczyk od stacyjki silnika.
Tak jest w Hyundaiu Tucson w podstawowych wersjach Modern i Smart. W pozostałych mamy system bezkluczykowego dostępu, a dedykowany grot został schowany w jego module.
W praktyce jednak zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera dokonaliśmy nieoryginalnym kluczykiem pasującym do wąskiej wnęki zamka. Oznacza to, że może tego dokonać postronna osoba.
Dane z komputera pokładowego:
przejechany podczas testu dystans: 885 km, średnia prędkość: b.d. km/h, średnie zużycie paliwa: 7,8 l/100 km.