TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Hyundai Tucson hybrid 4WD
Dziecko w Hyundaiu Tucson - wyposażenie samochodu
16.02.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Testowana wersja wyposażenia Platinum wyróżnia się na tle pozostałych dodatkowymi żaluzjami przeciwsłonecznymi w drugiej parze drzwi. W bagażniku Hyundaia Tucson znajdziemy firmową siatkę do zabezpieczenia przewożonych przedmiotów.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem każdej wersji wyposażenia Hyundaia Tucson. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest po pełnym otwarciu drzwi.
To mechaniczny zamek, do którego należy użyć - zgodnie z widniejącym schematem - kluczyka od stacyjki silnika. Od wersji wyposażenia Executive mamy system bezkluczykowego dostępu. W jego module znajdziemy dedykowany grot.
Umieszczona nad wyłącznikiem poduszki powietrznej pasażera naklejka nie jest z nim związana. To ostrzeżenie odnoszące się eksploatacji baterii zasilającej układ hybrydowy.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera znajduje się w podstawie lusterka wstecznego.
Przy aktywnej podświetla się, na minutę od uruchomienia silnika, napis ON z przypisaną diodą.
Po dezaktywacji podświetla się, na cały czas pracy silnika, napis OFF z przypisaną diodą.
Ostrzeżenie przed ustawieniem fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
W plecach oparć skrajnych miejsc kanapy umieszczono top-tether służący jako dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych fotelików samochodowych dla dzieci.
Odpowiada im para mocowań Isofix (i-Size). Zaczepy te schowano głęboko pomiędzy siedzisko i oparcie kanapy. Wokół zabrakło plastikowych nakładek ułatwiających wsunięcie szyn fotelika.
Po wyłączeniu silnika kierowca otrzymuje - na cyfrowym wyświetlaczu deski rozdzielczej - komunikat „Sprawdź tylne siedzenia”. W domyśle chodzi o dzieci podróżujące w fotelikach ustawionych na kanapie.
Wszystkie boczne szyby Hyundaia Tucson mają elektryczne sterowanie. Poza bazową wersją wyposażenia Modern opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
Kierowca może zablokować pasażerom możliwość regulowania nimi. Służący do tego przycisk znajduje się w jego drzwiach.
W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości otwarcia ich od środka samochodu.
Do zmiany jej statusu - zgodnie z wytłoczonym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny. W domyśle to kluczyk od stacyjki silnika (tu grot umieszczony w module bezkluczykowego dostępu do samochodu).
Przyciemniane szyby z tyłu dostępne są w zależności od wersji wyposażenia. W bazowej Modern brak, w Smart tylko w drugiej parze drzwi, a w Executive, Platinum i N-Line dochodzi klapa bagażnika.
Dodatkowe żaluzje przeciwsłoneczne w drugiej parze drzwi dostępne są jedynie w testowanej wersji wyposażenia Platinum.
W testowanym egzemplarzu Hyundaia Tucson dodano opcjonalną tapicerkę skórzaną Luxury (kolor czarny, dopłata 9500 zł).
W tym zestawieniu plecy oparć foteli wykonano z tworzywa sztucznego. Powinno to ułatwić usuwanie śladów pozostawionych przez buty dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie. Utrudnieniem może jednak okazać się kieszeń wykonana z ażurowej siatki.
Fabrycznym elementem wyposażenia Hyundaia Tucson od wersji Executive jest trójstrefowa klimatyzacja automatyczna. Pasażerowie kanapy mają do dyspozycji przyciski do regulacji temperatury, wyświetlacz z jej wysokością oraz dwie kratki nawiewów.
Od bazowej wersji Modern dostępny jest - na dole środkowej części kokpitu - port usb. Ale dopiero od Executive za jego pośrednictwem sparujemy zawartość telefonu z systemem Android Auto lub Apple CarPlay (w Smart możemy wybrać pakiet Navi za 5500 zł).
Z kolei dwa porty usb znajdujące się na końcu centralnej konsoli stanowią fabryczny element od wersji Smart. Za ich pośrednictwem podłączymy zasilanie elektronicznych urządzeń, z których mogą skorzystać dzieci podczas podróży.
Do dyspozycji mamy też dwa gniazda 12V - na dole środkowej części kokpitu i w bagażniku.
Rozkładany podłokietnik na środkowej części kanapy to standard. Znajdują się w nim dwa uchwyty na napoje (standardowa średnica 0,33 l).
Według naszym pomiarów podłokietnik ma 36 cm długości, 21 cm szerokości, 8 cm grubości i 18 cm wysokości (od siedziska kanapy do górnej krawędzi).
W bagażniku znajdują się cztery (niestety plastikowe) zaczepy do mocowania siatki (firmowa w standardzie od wersji Executive) lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.