w

TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford Puma mild hybrid facelifting

Dziecko w Fordzie Puma - wyposażenie samochodu

| | foto: archiwum Jedź Bezpiecznie

Facelifting Forda Puma wprowadził na listę wyposażenia między innymi komunikat „Sprawdź, czy na tylnych siedzeniach są pasażerowie” oraz pełne kieszenie w oparciach przednich foteli. Z branych przez nas pod uwagę elementów nadal brakuje nawiewów powietrza dla osób podróżujących na kanapie oraz rozkładanego podłokietnika na jej środkowym miejscu.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | przełącznik statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera

Zmodernizowany Ford Puma, podobnie jak wcześniej, posiada elektroniczny przełącznik statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera. Umieszczono go w menu komputera pokładowego.

Dostęp do tych ustawień możliwy jest dopiero po uruchomieniu silnika samochodu.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | aktywna przednia poduszka powietrzna pasażera, ON

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono pod centralnym wyświetlaczem na środkowej części kokpitu.

Przy aktywnej podświetla się - na minutę od uruchomienia silnika - piktogram z napisem ON.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | nieaktywna przednia poduszka powietrzna pasażera, OFF

Po dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na czas pracy silnika - piktogram z napisem OFF.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | ostrzeżenie, fotelik dziecięcy w pozycji tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera, aktywna poduszka powietrzna

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma format uniwersalnych piktogramów.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | osłona przeciwsłoneczna pasażera

Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | dodatkowy punkt top-tether, skrajne miejsca kanapy

Top-tether - dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci umieszczono z tyłu oparć skrajnych miejsc kanapy Forda Puma.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | mocowania Isofix/i-Size, skrajne miejsca kanapy

Odpowiada im para mocowań Isofix (i-Size). Uchwyty umieszczono bezpośrednio pomiędzy siedziskiem a oparciem kanapy. Wokół zabrakło plastikowych nakładek, które mogą ułatwić prawidłowe wpięcie szyn fotelika.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | przypomnienie - czy wszyscy wysiedli z samochodu?

Jeśli przed rozpoczęciem jazdy Fordem Puma zostały otwarte drzwi z tyłu, to po wyłączeniu silnika na centralnym wyświetlaczu pojawi się komunikat „Sprawdź, czy na tylnych siedzeniach są pasażerowie” oraz rysunek fotelika dziecięcego.

Powiadomienie to jest opcją, którą aktywuje się w menu komputera pokładowego.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | blokada sterowania bocznymi szybami

Wszystkie boczne szyby Forda Puma mają automatyczną regulację, stąd wyposażono je w zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem palców.

Kierowca może zablokować pozostałym pasażerom sterowanie bocznymi szybami. Służący do tego przycisk znajdzie w panelu swoich drzwi.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | blokada otwarcia drugiej pary drzwi od środka samochodu

Wewnątrz zamka drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości ich otwarcia od środka samochodu. Nad nią wytłoczono schemat działania.

Jest to mechaniczny zamek, do którego przeznaczono grot kluczyka. Ten z kolei schowano w module systemu FordKeyFree (opcja w pakiecie Comfort dla wersji Titanium i ST-Line w cenie 2700 zł oraz standard w ST-Line X, Sound Edition i ST). W praktyce wystarczy płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | przyciemniane boczne szyby

Przyciemniane boczne szyby to standard każdej wersji wyposażenia zmodernizowanego Forda Puma.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | panoramiczny dach szklany

Dzielony na dwie części panoramiczny dach szklany to opcja w każdej wersji wyposażenia (dopłata 4900 zł). Oba segmenty mają zasuwane ręcznie rolety.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | porty usb-c i samochodowe gniazdko 12V

Na końcu centralnego tunelu znajduje się port usb-c oraz samochodowe gniazdko 12V, do których można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych, z których podczas podróży korzystają dzieci.

Kolejne dwa porty usb, tym razem typu A i C, znajdują się przy dźwigni zmiany biegów. Za ich pomocą możemy sparować zawartość smartfona z systemem Android Auto lub Apple CarPlay (jest też łączność bezprzewodowa).

Z kolei drugie gniazdko 12V znajdziemy w prawym nadkolu bagażnika.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | tapicerka foteli

Testowana wersja ST-Line X wyróżnia się łączoną tapicerką tekstylno-skórzaną. Tym drugim materiałem wykończono plecy fotela kierowcy i pasażera. Z ich powierzchni łatwo usuniemy zabrudzenia, np. ślady butów dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.

W obecnej Pumie kieszenie są pełne, w modelu sprzed faceliftingu wykonane były z ażurowej siatki.

TESTY | Ford Puma mild hybrid facelifting | linki zabezpieczające przedmioty w bagażniku

Płyta podłogi bagażnika ma dwa ustawienia wysokości. W obu dostępne są cztery zaczepy do montażu siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Zmierzona przez nas przekątna pomiędzy oczkami liczy 106 cm.

Ford oferuje również pionową siatkę oddzielającą przestrzeń bagażnika od kabiny pasażerskiej. Jednak wybór okna dachowego wyklucza jej montaż.