TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford Puma mild hybrid facelifting
Dziecko w Fordzie Puma - wyposażenie samochodu
| tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum Jedź Bezpiecznie
Facelifting Forda Puma wprowadził na listę wyposażenia między innymi komunikat „Sprawdź, czy na tylnych siedzeniach są pasażerowie” oraz pełne kieszenie w oparciach przednich foteli. Z branych przez nas pod uwagę elementów nadal brakuje nawiewów powietrza dla osób podróżujących na kanapie oraz rozkładanego podłokietnika na jej środkowym miejscu.

Zmodernizowany Ford Puma, podobnie jak wcześniej, posiada elektroniczny przełącznik statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera. Umieszczono go w menu komputera pokładowego.
Dostęp do tych ustawień możliwy jest dopiero po uruchomieniu silnika samochodu.

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono pod centralnym wyświetlaczem na środkowej części kokpitu.
Przy aktywnej podświetla się - na minutę od uruchomienia silnika - piktogram z napisem ON.

Po dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na czas pracy silnika - piktogram z napisem OFF.

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma format uniwersalnych piktogramów.

Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Top-tether - dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci umieszczono z tyłu oparć skrajnych miejsc kanapy Forda Puma.

Odpowiada im para mocowań Isofix (i-Size). Uchwyty umieszczono bezpośrednio pomiędzy siedziskiem a oparciem kanapy. Wokół zabrakło plastikowych nakładek, które mogą ułatwić prawidłowe wpięcie szyn fotelika.

Jeśli przed rozpoczęciem jazdy Fordem Puma zostały otwarte drzwi z tyłu, to po wyłączeniu silnika na centralnym wyświetlaczu pojawi się komunikat „Sprawdź, czy na tylnych siedzeniach są pasażerowie” oraz rysunek fotelika dziecięcego.
Powiadomienie to jest opcją, którą aktywuje się w menu komputera pokładowego.

Wszystkie boczne szyby Forda Puma mają automatyczną regulację, stąd wyposażono je w zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem palców.
Kierowca może zablokować pozostałym pasażerom sterowanie bocznymi szybami. Służący do tego przycisk znajdzie w panelu swoich drzwi.

Wewnątrz zamka drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości ich otwarcia od środka samochodu. Nad nią wytłoczono schemat działania.
Jest to mechaniczny zamek, do którego przeznaczono grot kluczyka. Ten z kolei schowano w module systemu FordKeyFree (opcja w pakiecie Comfort dla wersji Titanium i ST-Line w cenie 2700 zł oraz standard w ST-Line X, Sound Edition i ST). W praktyce wystarczy płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny.

Przyciemniane boczne szyby to standard każdej wersji wyposażenia zmodernizowanego Forda Puma.

Dzielony na dwie części panoramiczny dach szklany to opcja w każdej wersji wyposażenia (dopłata 4900 zł). Oba segmenty mają zasuwane ręcznie rolety.

Na końcu centralnego tunelu znajduje się port usb-c oraz samochodowe gniazdko 12V, do których można podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych, z których podczas podróży korzystają dzieci.
Kolejne dwa porty usb, tym razem typu A i C, znajdują się przy dźwigni zmiany biegów. Za ich pomocą możemy sparować zawartość smartfona z systemem Android Auto lub Apple CarPlay (jest też łączność bezprzewodowa).
Z kolei drugie gniazdko 12V znajdziemy w prawym nadkolu bagażnika.

Testowana wersja ST-Line X wyróżnia się łączoną tapicerką tekstylno-skórzaną. Tym drugim materiałem wykończono plecy fotela kierowcy i pasażera. Z ich powierzchni łatwo usuniemy zabrudzenia, np. ślady butów dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.
W obecnej Pumie kieszenie są pełne, w modelu sprzed faceliftingu wykonane były z ażurowej siatki.

Płyta podłogi bagażnika ma dwa ustawienia wysokości. W obu dostępne są cztery zaczepy do montażu siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Zmierzona przez nas przekątna pomiędzy oczkami liczy 106 cm.
Ford oferuje również pionową siatkę oddzielającą przestrzeń bagażnika od kabiny pasażerskiej. Jednak wybór okna dachowego wyklucza jej montaż.






