strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl
Galerie
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl Reklama


Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa 2011

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe EuroNCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Targi, wystawy, imprezy

Sport

www.jedz-bezpiecznie.pl
Polska premiera Volvo S60
30-04-2010, foto: archiwum
następne zdjęcie
Po 10 latach obecności na rynku Volvo S60 doczekało się II generacji, która zadebiutowała na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Prawie dwa miesiące później miała miejsce polska premiera. Obecnie najtańszy model - dostępny wyłącznie w przedsprzedaży - kosztuje 124 tys. złotych. Auto pojawi się w salonach na przełomie sierpnia i września, a w listopadzie zostanie powiększona gama jednostek napędowych.

www.jedz-bezpiecznie.pl
Po 10 latach obecności na rynku Volvo S60 doczekało się II generacji, która zadebiutowała na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Prawie dwa miesiące później miała miejsce polska premiera. Obecnie najtańszy model - dostępny wyłącznie w przedsprzedaży - kosztuje 124 tys. złotych. Auto pojawi się w salonach na przełomie sierpnia i września, a w listopadzie zostanie powiększona gama jednostek napędowych.
Auto zaprezentował m.in. Peter Horbury, Vice President & Chief Desing Volvo Car Corporation: "Samochód wewnątrz i na zewnątrz kojarzy się ze sportowym samochodem. Stanowi to obietnicę ogromnej przyjemności z jazdy, zanim jeszcze kierowca usiądzie za kierownicą".
Nowe S60 mierzy 4628 mm długości, 1865 mm szerokości i 1484 mm wysokości. Z przodu uwagę przyciągają m.in. reflektory z diodami LED oraz pionowe światła pozycyjne. 18-calowe alufelgi oferowane są za dopłatą.
Obecnie pod maską znajduje się silnik benzynowy 2.0T 203 KM lub 3.0 T6 304 KM (z napędem na cztery koła AWD i automatyczną przekładnią) bądź wysokoprężny 2.0 D3 (163 KM) lub 2.4 D5 (205 KM), który dostępny jest również z automatem.
Elementy wnętrza wykonane są z wysokiej jakości materiałów. Kokpit zyskał m.in. bardziej opływowy kształt i nową, trójramienną kierownicę. Automatyczna skrzynia biegów współdziała z elektronicznym hamulcem postojowym.
Samochody Volvo od lat kojarzą się z wysokim poziomem bezpieczeństwa. Z tą opinią zgodziły się uczestniczące w premierze hostessy, które nawet podczas pozowania do zdjęć ochoczo zapinały pasy bezpieczeństwa.
Na tylnej kanapie zmieszczą się 3 dorosłe osoby. Środkowe miejsce zyskało dodatkowe wyprofilowanie boczne podtrzymujące sylwetkę pasażera podczas pokonywania zakrętów. W porównaniu z poprzednią wersją z tyłu jest o 3 cm więcej miejsca na nogi.
Układ wspomagania hamowania City Safety montowany jest fabrycznie w każdej wersji S60. Mierzy on - przy prędkości do 30 km/h - odległość i prędkość poprzedzającego nas pojazdu, a w przypadku możliwości najechania na jego tył automatycznie rozpoczyna wstępne hamowanie. System ten przy braku reakcji ze strony kierowcy jest w stanie całkowicie wyhamować auto. Laserowy czujnik ukryty jest w atrapie silnika.
BLIS to system informowania kierowcy o znajdującym się innym pojeździe w tzw. polu martwego lusterka. Kamery umieszczone w obudowie lusterek zewnętrznych monitorują obie strony samochodu i gdy kierowca zdecyduje się na zmianę pasa ruchu (poprzez włączenie kierunkowskazów), na którym znajduje się inny pojazd, zapala się lampka ostrzegawcza wbudowana w wewnętrzną stronę drzwi. W S60 jest to opcja.
Oprócz tradycyjnych czujników parkowania umieszczonych w przednim i tylnym zderzaku nowe Volvo doposażyć można w kamerę cofania. Jej obraz wyświetlany jest na ekranie LCD umieszczonym na środku kokpitu.
Moduł do dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono z boku kokpitu. Do jej przełączenia potrzebny jest kluczyk zapłonu silnika. W standardzie montowane są również mocowania Isofix na skrajnych miejscach tylnej kanapy.
Jednym z podstawowych elementów podnoszących bezpieczeństwo w modelach Volvo są aktywne zagłówki foteli przednich WHIPS ograniczające ryzyko odniesienia obrażeń kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył auta.
Piotr Adamczyk został pierwszym w Polsce właścicielem nowego S60. Przesiądzie się do niego z... poprzedniej generacji tego modelu.
Polską premierę nowego Volvo S60 uświetnił występ Miki Urbaniak z zespołem.
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Aktualności
· Volvo Cars przejęte przez Chińczyków 03-08-2010
· Polska premiera Volvo S60 30-04-2010

Zapowiedzi
· Volvo C30 z napędem elektrycznym 21-12-2009
· Nowe Volvo S60 12-11-2009
· Ekologiczne Volvo w Genewie 02-03-2009
· Volvo C30 z napędem elektrycznym 02-10-2009
· Concept car Volvo S60 08-01-2009

Prezentacje
· Nowe Volvo S80 29-04-2006

Technika
· Volvo wprowadza nowy silnik GTDi 01-09-2010
· Innowacja Volvo w ochronie pieszych 17-04-2010
· EuroNCAP nagradza Volvo za system WHIPS 20-01-2007
· Centrum badań nad wypadkami 28-11-2006

Akcje przywoławcze do serwisów
· Volvo XC60 30-12-2009
· Volvo XC70, V70, XC60 i S80 07-06-2010
· Volvo XC70, V70 i S80 17-04-2010
· Volvo XC90 22-07-2010
· Volvo XC90 21-12-2009
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry