AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2020 | Audi Q7 i Q8, Isuzu D-Max, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Alhambra, Ateca i Leon, Skoda Superb, Toyota RAV4, Volkswagen Polo i T6

11 powodów do ogłoszenia nowych akcji serwisowych

29-05-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Audi, Isuzu, Opel, Peugeot, archiwum, Toyota i Volkswagen

W drugiej połowie osiem marek poinformowało o wadach wykrytych w produkowanych przez siebie samochodach. W sumie obejmują one 12 modeli, najwięcej należy do Grupy Volkswagen.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Audi Q7

Audi wystawiło dwa wezwania do serwisów. Pierwsze dotyczy egzemplarzy II-generacji Q7 (4M), wyprodukowanych pomiędzy lipcem a wrześniem 2019 roku. Istnieje w nich ryzyko zamontowania wadliwie działającego mechanizmu regulacji wysokości zagłówków foteli przednich. W praktyce mogą zmieniać swe położenie samoczynnie, bądź zablokować się na danej pozycji.

Akcja ta w Polsce dotyczy 21 samochodów.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Audi Q8

Drugie wezwanie także dotyczy modelu Q7 (4M), ale egzemplarzy wyprodukowanych pomiędzy styczniem 2015 i lutym 2019 oraz Q8 (noszącym to samo oznaczenie kodowe 4M) z produkcji wrzesień 2017 - luty 2019. Istnieje w nich ryzyko poluzowania połączenia śrubowego pomiędzy wałkiem a przekładnią kierowniczą.

W Polsce problem ten może dotyczyć 11 samochodów obu modeli Audi.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Isuzu D-Max

Marka Isuzu poinformowała, że w modelach D-Max pochodzących z fabryki w Tajlandii, może dojść do pęknięcia resorów tylnej osi.

Akcją serwisową objęto 89 samochodów sprzedanych na polskim rynku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 463 43 35.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Opel Corsa

Przyczyną akcji serwisowej Opla jest wada przekładni kierowniczej w najnowszej generacji Corsy (F), w tym wersji z napędem elektrycznym. Grozi to utratą sterowności auta, a w konsekwencji wypadkiem.

Polski oddział wystawił 77 wezwań do ASO.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 583 00 92.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Peugeot 208

Peugeot poinformował o wadach w nowej generacji 208. W części samochodów - w Polsce to 77 sztuk - mogły zostać niewłaściwie zamontowane nadkola kół przednich, co może spowodować ich odpadnięcie podczas jazdy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - SEAT Alhambra

Dwa powody wysłania wezwań do serwisów ma także SEAT. W Alhambrze z roczników 2015 (710) i 2016 (711) wyprodukowanych pomiędzy 16 stycznia i 10 grudnia 2015 istnieje ryzyko uszkodzenia sterownika poduszek powietrznych. Grozi to ich niespodziewanym otwarciem, co wiąże się także z aktywacją pirotechnicznych napinaczy pasów.

Akcją naprawczą objęto 297 samochodów sprzedanych na polskim rynku.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - SEAT Ateca i Leon

Drugi powód to uszkodzenie kontrolki niedziałających kierunkowskazów w modelach Ateca (KH7) i Leon (5F). Dotyczy to egzemplarzy wyprodukowanych pomiędzy 10 kwietnia a 25 czerwca 2018 roku w Hiszpanii.

W Polsce problem ten dotyczy 5296 samochodów.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 61 650 39 55.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Skoda Superb

Skoda poinformowała o wadach w egzemplarzach Suberb (3T) wyprodukowanych pomiędzy styczniem i sierpniem 2015 roku w Czechach. Powód ten sam co Alhambrze, czyli ryzyko samoczynnego otwarcia przednich poduszek powietrznych.

Producent wystawił 59 wezwań do serwisów.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 61 650 39 55.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Toyota RAV4

Toyota Motor Poland poinformowała o problemach z RAV4 wyprodukowanych w okresie 25 września - 25 października 2019 roku w Japonii. Istnieje ryzyko zamontowania w nich dolnych wahaczy wykonanych z wadliwego materiału. Powstałe na powierzchni pęknięcia mogą się pogłębić, a tym samym doprowadzić do rozpadnięcia tego podzespołu na części.

Kampanią serwisową w Polsce objęto 665 samochodów.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Volkswagen Polo

Dwa wezwania serwisowe wystawiła także marka Volkswagen. W Polo może dojść do uszkodzenia membrany wzmacniacza siły hamowania, a tym samym i utraty wspomagania.

Wada ta może wystąpić w 105 egzemplarzach Polo VI sprzedanych w Polsce.

Akcje przywoławcze do serwisów - maj 2020 - Volkswagen T6

Drugie dotyczy modelu T6 pochodzącego z produkcji w okresie 27 sierpnia - 8 listopada 2019 roku z Niemiec. Wykryty problem dotyczy elektrycznego układu blokowania możliwości otwarcia drzwi przesuwnych od środka. Pomimo jego aktywacji, potwierdzonej stosownym komunikatem, nadal można je otworzyć.

Naprawie z tego powodu podlega 133 sztuk T6 sprzedanych na polskim rynku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.