AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2020 | BMW X6, X6M i M6 oraz Mazda 3 i CX-30
Poważne wady w modelach BMW i Mazdy
15-04-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: BMW i Mazda
Kolejnych 4319 samochodów musi trafić do polskich serwisów w ramach akcji naprawczych. Niemal 95 procent z tej puli to dwa modele Mazdy, które mogą stanowić realne zagrożenie na drodze.
W pierwszej połowie kwietnia 2020 roku BMW wystosowała do swoich klientów dwa wezwania do Autoryzowanych Stacji Obsługi. Najwięcej z nich dotyczyło Gran Coupe X6 (F96) i X6 M (G06), w których stwierdzono ryzyko oderwania się spojlera z klapy bagażnika w trakcie jazdy z wysoką prędkością. Na polskim rynku akcją naprawczą objętych jest 178 egzemplarzy tych modeli.
Natomiast w BMW M6 w wersji czterodrzwiowego Gran Coupe (F06), wyprodukowanych pomiędzy 2013-2014, wykryto nieprawidłowy montaż trzeciego światła stop. W efekcie może dojść do jego oderwania, a w konsekwencji do wypadku. W Polsce wada ta dotyczy 45 samochodów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 279 71 00.
Mazda wystosowała aż 4096 wezwań do właścicieli trójki w nadwoziu sedan i CX-30. Dotyczą one egzemplarzy wyprodukowanych w Japonii, w okresie 6 listopada 2018 - 19 października 2019 oraz 25 kwietnia - 19 października 2019 roku. W obu podczas jazdy może dojść do niezamierzonego zadziałania układu autonomicznego hamowania awaryjnego (SBS montowany jest seryjnie). W efekcie grozi to najechaniem na tył Mazdy przez inny pojazd, co może mieć poważne konsekwencje.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 318 19 75.