AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2019 | Lexus NX200T i 300H, Toyota Auris, Avensis, C-HR i Prius
Akcje serwisowe Toyoty i Lexusa
15-10-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum i Toyota
Ostatnie wezwania do ASO skierowane zostały do właścicieli kilku modeli Toyoty i Lexusa. W sumie wykryte problemy dotyczą 5562 samochodów.
Największa akcja Toyoty Motor Poland obejmuje auta wyprodukowane w Japonii i Wielkiej Brytanii w okresie 25 września 2015 - 01 kwietnia 2019 roku. Są to modele Auris, Avensis, C-HR i Prius, a także Lexus NX200T/300H, w których dopiero w centrach logistycznych lub ASO założono tapicerkę przednich siedzeń. W sumie to 5515 samochodów.
Istnieje możliwość zamienienia w nich miejscami pokrowca przeznaczonego na fotel kierowcy z fotelem pasażera i odwrotnie. Ma to niebagatelne znacznie dla działania bocznych poduszek powietrznych. Fragmenty, które je zakrywają zostały przygotowane do rozerwania materiału w trakcie wybuchu. Przeciwległe poszycie tapicerki nie, co może utrudnić prawidłowe zadziałanie poduszki, a tym samym nie spełni ona swojej roli.
Jeśli weryfikacja w ASO potwierdzi wystąpienie tej wady w danym samochodzie, zostanie w nim wymieniona tapicerka przednich foteli.
Drugie wezwanie Toyoty do serwisów dotyczy 47 egzemplarzy Land Cruiser wyprodukowanych w Japonii w okresie 11 marca - 11 kwietnia 2019 roku.
Potencjalna usterka dotyczy błędnego montażu mocowania przewodów łączących pompę paliwową z szyną Common Rail. W efekcie może nastąpić wyciek paliwa i zatrzymanie pracy silnika. Naprawa obejmie wymianę przewodów i mocowań.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.