UOKiK | 2019 | Mercedes Sprinter, Opel Corsa E, Toyota Auris, Avensis i Corolla, Volvo V60, V60 Cross Country, S90, S90L, V90, V90 Cross Country, XC40, XC60 i XC90
Blisko 55 tysięcy wezwań do serwisów
05-02-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Mercedes, Opel, Toyota i Volvo poinformowały Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wykrytych wadach w niektórych modelach samochodów. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wszyscy ich właściciele powinni otrzymać wezwanie do serwisów w celu bezpłatnej naprawy.

Mercedes powiadomił o problemach z działaniem asystenta martwego punktu w lusterkach bocznych (Blind Spot Monitoring). Problem dotyczy sytuacji, w której został już wyłączony silnik, a system powinien monitorować otoczenie jeszcze przez 3 minuty. W założeniu ma to zapobiec wypadkom podczas wysiadania z samochodu - uderzenia drzwiami przechodnia, kierującego jednośladem i innego pojazdu.
Problem ten wykryto w Sprinterze typ 907 i 910 (III generacja produkowana od 2018 roku). Na polskim rynku dotyczy to 24 samochodów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 9 777 7777 lub (22) 354 40 01.
• TESTY | Dostawczy z pakietem bezpieczeństwa | Mercedes Sprinter PKab 316 DCI

Opel wzywa właścicieli 30 sztuk Corsy E z roku modelowego 2018, które zostały wyprodukowane w Niemczech. Wykryto w nich wadliwie wykonany zaczep pokrywy silnika. W przypadku niedokładnego domknięcia może podczas jazdy się otworzyć. Biorąc pod uwagę siłę podrywającego ją pędu powietrza, może to stanowić poważne niebezpieczeństwo.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 209 17 77.
• TESTY | Nowy lider u Opla | Opel Corsa E

Toyota przekazała informację o nieszczelnym układzie paliwowym. Wyciek może spowodować pożar. Usterka dotyczy aż 53 179 samochodów. Są to modele Auris, Avensis i Corolla wyprodukowane w Republice Południowej Afryki, Turcji i Wielkiej Brytanii w okresie od 12.10.2006 do 07.05.2015.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 449 05 00.
• TESTY | Kompaktowy hit Toyoty | Toyota Auris II
• TESTY | Trzeba ze sceny zejść, niepokonanym | Toyota Auris Touring Sports II fb Hybrid

Volvo poinformowało o błędach wykrytych w oprogramowaniu modułu komunikacyjnego. Mogą one zakłócić prawidłowe działanie systemów wspomagania kierowcy, w tym eCall (Volvo On Call). W efekcie automatyczne połączenie po kolizji lub wypadku może zostać niewykonane bądź zostanie źle wskazana lokalizacja zdarzenia. Problem ten nie występuje przy połączeniach aktywowanych manualnym wciśnięciem przycisku.
Wezwanie dotyczy modeli V60, V60 Cross Country, S90, S90L, V90, V90 Cross Country, XC40, XC60 i XC90. W sumie w Polsce jest to 1352 sztuk z rocznika 2017-19.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 566 28 00.
• TESTY | Geny bezpieczeństwa w nowym Volvo XC60 | Volvo XC60 II AWD Polestar
• TESTY | To Volvo do złudzenia... | Volvo V60 II Polestar
|