AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2020 | Hyundai i30

Problem z modułem poduszki powietrznej w Hyundaiu i30

28-02-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Właściciele jednego z najpopularniejszych w Polsce modeli Hyundaia otrzymają wezwania do ASO. W i30 właśnie wykryto usterkę w układzie aktywującym poduszkę powietrzną.

Akcje przywoławcze do serwisów - luty 2020 - Hyundai i30

Hyundai ogłosił akcję serwisową do 5926 egzemplarzy i30 zarejestrowanych w Polsce. Istnieje w nich ryzyko nieuzasadniowej aktywacji poduszki powietrznej wskutek wadliwego modułu SRSCM. Może do tego dojść po uderzeniu podwoziem auta w wystający element drogi, np. koleiny, próg zwalniający czy krawężnik. Stwarza to potencjalne ryzyko odniesienia obrażeń lub spowodowania wypadku.

W komunikacie przesłanym do UOKiK nie sprecyzowano, których modeli i30 dotyczy to wezwanie. Każdy właściciel może to zweryfikować samodzielnie po wpisaniu numeru VIN auta na stronie www.hyundai.pl/Serwis/Akcje_przywolawcze/

Szczegółowe informacje są udzielane także pod numerem telefonu 22 645 17 00.

Naprawa tej usterki polegać będzie na przeprogramowaniu modułu SRSCM.

Obecnie w sprzedaży dostępna jest trzecia generacja i30, która miała swoją premierę w 2017 roku. Na odwołanym właśnie salonie samochodowym w Genewie, Hyundai zapowiedział prezentację zmodernizowanej gamy tego modelu.