AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2020 | Citroen Jumper, Jeep Wrangler, Mercedes Sprinter, Peugeot Boxer
Problemy w autach czterech marek
16-11-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Citroen, Jeep, Mercedes, Peugeot
Ogłoszone w pierwszej połowie listopada 2020 akcje serwisowe obejmują 966 samochodów sprzedanych w Polsce. Najwięcej z nich dotyczy Jeepa, a w przypadku Citroena i Peugeota mamy tę samą usterkę.
Citroen Polska wzywa do serwisów właścicieli 142 egzemplarzy modelu Jumper. Wykryto w nich błędy montażowe w układach kierowniczym i zawieszenia. W efekcie może dojść do pęknięcia obejmy zwrotnicy co stwarza ryzyko wypadku.
Naprawą obejmie kontrolę luzów i ewentualną wymianę zwrotnicy.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 85.
Fiat poinformował o wadach w Jeepach Wrangler (JL) wyprodukowanych w USA w latach 2019-20. Istnieje ryzyko niewłaściwego montażu podzespołów układu kierowniczego. Zamontowana w nim blokada może stykać się z wałkiem kolumny, co podczas kręcenia kierownicą może spowodować przetarcie wiązki przewodów. Konsekwencją tego może być utrata mocy i wspomagania, co zwiększa ryzyko wypadku.
Naprawa obejmie prawidłowe ułożenie wiązki z dodatkową opaską dystansową. Problem ten może dotyczyć 568 sprzedanych w polskich salonach.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 33 813 55 10.
W niektórych egzemplarzach Mercedesa Sprinter (W907) wykryto brak tylnej osłony przeciwnajazdowej. Tym samym poziom ochrony jest niewystarczający.
Z tego powodu akcją serwisową w Polsce objęto 17 samochodów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 33 813 55 10.
Ten sam błąd co w Citroenie Jumper występuje także w bliźniaczej konstrukcji Peugeota Boxer. W jego przypadku wezwania dostaną właściciele 239 samochodów sprzedanych w polskich salonach.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.