AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2020 | Hyundai Santa Fe, Kia Carnival i Sorento, Renault Megane, Talisman i Scenic, Volvo V40 i V40CC, S60, S60CC, V60, V60CC i XC60, S80 oraz V70 i XC70
Wezwania dla właścicieli czterech marek samochodów
31-07-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Hyundai, Kia, archiwum i Volvo
Hyundai, Kia, Renault i Volvo ogłosiły rozpoczęcie nowych akcji naprawczych. W sumie do ASO musi trafić ponad 7,5 tysiąca samochodów.
Hyundai poinformował o problemach z instalacją elektryczną w modelu Santa Fe (wyprodukowanych w Korei Południowej). Istnieje w nich ryzyko zwarcia w obwodzie zasilania modułu sterowania układem ABS/ESC.
Usunięcie usterki, która może wystąpić w 1016 samochodach sprzedanych w Polsce, polegać będzie na wymianie bezpieczników.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 645 17 00.
Podobny problem z elektryką zgłosiła Kia. W tym przypadku dotyczy bliźniaczej do Hyundaia Santa Fe konstrukcji Sorento (BL) i Carnival (VQ) także wyprodukowanych w Korei Południowej. Opisana usterka to nieszczelność modułu zasialania sterującego ABS, do którego może przenikać olej i wilgoć. Zwarcie może doprowadzić do przeciążenia układu i pożaru.
Akcją serwisową w Polsce objęto 1552 egzemplarze Sorento i Carnival.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 546 40 25.
W trzech modelach Renault może dojść do wycieku paliwa. Usterka ta dotyczy Scenica IV i Talisman (wyprodukowanych do 27 maja 2019 w Douai) i Megane IV (wyprodukowanych do 20 czerwca 2019 w Palencii).
Naprawa w ASO, która w Polsce może dotyczyć 202 samochodów, polegać będzie na wymianie przewodu paliwowego.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 900 803.
TESTY | Zmiana bez sentymentów | Renault Talisman sedan
Volvo wystosowało w bieżącym miesiącu dwa kolejne wezwania do serwisów. Pierwsze odnosi się do puli 4751 składającej się z modeli V40 i V40CC, S60, S60CC, V60, V60CC i XC60, S80 oraz V70 i XC70 z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym (produkcja z lat 2014-17).
Istnieje w nich ryzyko zapowietrzenia układu chłodzenia podczas wlewania płynu. Jego niski poziom nie zapewni optymalnej wymiany ciepła i może doprowadzić do pożaru.
Naprawa polegać będzie na montażu dodatkowego odpowietrznika pomiędzy chłodnicą i zbiorniczkiem wyrównawczym.
Do serwisu muszą się stawić także właściciele S60 i V60 z roczników 2016-18. Powodem jest wadliwy materiał użyty do wykonania kolektora wlotowego silnika. Pod wpływem temperatury tworzywo może odkształcić się, co doprowadzi do nierównej pracy jednostki napędowej, utraty mocy, a w skrajnych przypadkach także pożaru.
W Polsce akcją objęto 23 egzemplarze tych modeli. W ramach naprawy zostanie wymieniona część obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin (EGR) i zaktualizowane oprogramowanie sterujące.
Ten sam problem był już powodem wezwań do serwisów ogłoszonych w kwietniu 2020.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 566 28 00.
TESTY | To Volvo do złudzenia... | Volvo V60
POLECAMY
Lipiec 2020
Powody do niemal 50 tysięcy napraw w ASO
Czerwiec 2020
Mercedes, Opel i Toyota wysyłają wezwania do serwisów
Czerwiec 2020
Ponad 11 tysięcy samochodów musi trafić do serwisów