AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2019 | Audi Q5, BMW serii 3, Fiat Fullback, Opel Insignia i Vivaro
Właściciele Audi, BMW, Fiata i Opla wzywani do ASO
30-08-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Audi, BMW, Fiat i Opel
W ponad 1700 egzemplarzach samochodów stwierdzono ryzyko wystąpienia fabrycznej usterki. Tym razem największa akcja serwisowa dotyczy II-generacji Opla Vivaro.
Audi wzywa do serwisów właścicieli drugiej generacji Q5 (FY) wyprodukowanych w Niemczech w okresie kwiecień - maj 2018 roku. W tych egzemplarzach może dojść do zmniejszenia skuteczności hamowania tylnej osi, a tym samym wydłużenia drogi zatrzymania pojazdu. W Polsce problem ten może dotyczyć 289 samochodów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.
W najnowszej generacji sedana BMW serii 3 (G20), wyprodukowanych w Niemczech (Monachium), może dojść do pęknięcia blokady zagłówka na środkowym miejscu kanapy. W efekcie podczas uderzenia w tył samochodu, siedząca tam osoba narażona jest na dodatkowe obrażenia.
Naprawa polega na wymianie wadliwej części. Polski oddział BWM podał, że akcja obejmuje 184 samochody.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 279 71 00.
W pick-upie Fiata Fullback (2015-19) istnieje ryzyko oderwania od nadwozia bocznych stopni wykorzystywanych podczas wsiadania lub wysiadania z samochodu. Naprawą objęto sto sztuk sprzedanych w Polsce, w których zostaną wzmocnione mocowania.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 33 813 55 10.
Opel wzywa do serwisów właścicieli dwóch modeli. Pierwsze to II-generacji Insigni (B) z roku modelowego 2018 z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CDTi i manualną skrzynią biegów. Stwierdzono w nich ryzyko nieszczelności, a tym samym zanieczyszczenia układu hamulcowego. Wada ta obniża skuteczność hamowania. W Polsce kampanią naprawczą objęto 19 egzemplarzy.
Drugi model to Vivaro, także II-generacji, która otrzymała oznaczenie B (produkowanych w Wielkiej Brytanii w latach 2018-19). W tym przypadku stwierdzono niewłaściwe działanie blokady kół przy zaciągniętej dźwigni hamulca postojowego. Do serwisu musi trafić 1126 samochodów sprzedanych w Polsce.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 209 17 77.
POLECAMY
UOKiK | sierpień 2019 część 1
Sześć marek samochodów osobowych ogłasza akcje serwisowe
UOKiK | lipiec 2019 część 2
Blisko 9,5 tysiąca samochodów musi trafić do serwisów
UOKiK | lipiec 2019 część 1
Siedmiu producentów samochodów wysyła wezwania do serwisów