TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford EcoSport II facelifting

Dziecko w Fordzie EcoSport - wyposażenie samochodu

19-05-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Okno dachowe zaliczamy do elementów podnoszących komfort podróży dzieci. Było one dostępne w testowanym modelu w 2018, obecnie brak go w ofercie. Pozostałe pozycje nie uległy zmianom.

Testy - Ford EcoSport - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia każdej wersji Forda EcoSport. Umieszczono go w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi.

Do zmiany statusu poduszki, zgodnie z widniejącym schematem, potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W naszym przypadku schowano go w module bezkluczykowego systemu dostępu do samochodu.

W czasie testu, w 2018 roku, KeyFree oferowany był jako opcja w dwóch topowych wersjach wyposażenia. Dopłata wynosiła 900 złotych, alternatywą był droższy pakiet Comfort za 2200 zł.

Obecnie, cennik od marca 2020, KeyFree dostępny jest tylko w pakiecie X za 3500 złotych (w komplecie między innymi nawigacja). Bez zmian - to oferta tylko dla dwóch najwyższych poziomów wyposażenia.

Testy - Ford EcoSport - aktywna poduszka powietrzna pasażera

Panel z aktualnym statusem poduszki powietrznej pasażera znajduje się w podsufitce, nad obudową lusterka wstecznego.

Przy aktywnej podświetla się na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika napis ON z odpowiednim piktogramem.

Testy - Ford EcoSport - nieaktywna poduszka powietrzna pasażera

Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera podświetla się, przez cały czas pracy silnika, dioda OFF z piktogramem.

Testy - Ford EcoSport - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce czołowej ma formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Ford EcoSport - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej

Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

Testy - Ford EcoSport - dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika - top-tether

W plecach oparć skrajnych miejsc kanapy umieszczono top-tether, czyli dodatkowy punkt kotwiczenia dla fotelików dziecięcych typu Isofix.

Testy - Ford EcoSport - mocowanie fotelików dziecięcych typu Isofix - i-Size

Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się pary mocowań Isofix (i-Size). Schowano je głęboko pomiędzy siedziskiem i oparciem, wokół nie ma plastikowych prowadnic.

Testy - Ford EcoSport - blokada sterowania szybami

Elektrycznie regulowane szyby z przedniej i tylnej parze drzwi montowane są w każdej wersji wyposażenia II-generacji Forda EcoSport.

Wszystkie otwierają się i zamykają automatycznie, stąd wyposażone je w funkcję zapobiegania przypadkowemu przycięciu palców.

W drzwiach kierowcy znajduje się panel z przyciskiem do blokady sterowania szybami przez pozostałych pasażerów. Po jej aktywacji kierowca zachowuje dla siebie ich pełną funkcjonalność.

Testy - Ford EcoSport - blokada otwarcia tylnych drzwi od środka

Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka samochodu jest manualna. Do jej załączenia, zgodnie z wytłoczonym schematem, potrzebny jest kluczyk od wspomnianego modułu KeyFree. Albo dowolny płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny.

Testy - Ford EcoSport - przyciemniane szyby i okno dachowe

Przyciemniane szyby z tyły to opcja. W 2018 roku w dwóch topowych wersjach Titanium i testowanej ST-Line wymagały dopłaty 500 złotych. Alternatywą dla bazowego poziomu Trend był tylko pakiet Design 1 (2660 zł), a dla ST-Line Design 2 (2860 zł).

Obecnie przyciemnianych szyb nie zamówimy do podstawowej wersji Connected, dla Titanium to opcja za niezmienne 500 złotych, a dla ST-Line to już standard.

W testowym egzemplarzu Forda EcoSport wybrano opcjonalny szklany dach (wspomniany już pakiet Comfort, do którego zalicza się system KeyFree za 2200 zł). Okno obejmuje tylko przednie fotele, a żaluzja zaciągana jest ręcznie. Można je otworzyć jak klasyczny szyberdach.

Jeszcze w styczniowym cenniku (2020 roku) element ten dostępny był w wersjach Titanium i ST-Line (dopłata 2200 zł). W marcowym już go nie ma.

Standardem wyposażenia wersji ST-Line jest automatyczna klimatyzacja. Osoby podróżujące na kanapie nie skorzystają z żadnych nawiewów powietrza.

Standardem wersji ST-Line była częściowo skórzana tapicerka Miko Dinamica (w 2020 roku nic się nie zmieniło). Pokryto nią także plecy obu foteli, co ułatwia usuwanie z nich zabrudzeń np. pozostawionych przez buty dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.

Zasilanie urządzeń elektrycznych, którymi można umilić podróż dzieciom, podłączy między innymi do dwóch gniazd 12V. Jedno umieszczono na konsoli centralnego tunelu. Drugie w nietypowym miejscu - tuż obok siedziska prawego miejsca kanapy.

Są też dwa porty USB. Znajdują się na dole kokpitu - za ich pośrednictwem uzyskamy dostęp do wybranych aplikacji naszego smartfona, np. muzyki (Apple CarPlay czy Android Auto). Jest też system bluetooth.

Wszystkie te elementy są standardem w każdej wersji wyposażenia Forda EcoSport. Nie inaczej jest dzisiaj.

Testy - Ford EcoSport - linki zabezpieczające przedmioty w bagażniku

Bagażnik ma podwójną podłogę. Na dolnym poziomie znajdują się cztery uchwyty do siatki lub linek, którymi można zabezpieczyć przewożone przedmioty.

TESTY | Ford EcoSport II facelifting

Testy - Ford EcoSport II facelifting - przód

Pierwsze wrażenia
Zamiast miejskiego minivana

Testy - Ford EcoSport - próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Bezpieczeństwo dziecka
Foteliki i wózki