TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Nissan LEAF II
Dziecko w Nissanie LEAF II - wyposażenie samochodu
31-08-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Druga generacja Nissana LEAF wyróżnia się trzema parami mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix (i-Size). Tak jak poprzednio wciąż brakuje uchwytów do zaczepienia siatki lub linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera - podobnie jak w pierwszej generacji Nissana LEAF - umieszczono w zamykanym schowku kokpitu.
Do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. Schowano go w module zdalnego dostępu do samochodu i-Key, który jest standardem wyposażenia każdej wersji LEAF II-generacji.
O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje dioda ON, która zostaje podświetlona na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika. Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki znajduje się na środkowym panelu kokpitu.
O dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera informuje - podświetlona przez cały czas pracy silnika - dioda OFF.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera, fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy, przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
W plecach oparcia przedniego fotela pasażera znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika dziecięcego, tzw. top-tether...
... bo, chociaż oficjalny cennik Nissana o tym milczy, druga generacja LEAF-a została wyposażona w trzy pary mocowań Isofix (wszystkie i-Size). Pierwsza z nich znajduje się na właśnie na miejscu pasażera.
Kolejne uchwyty top-tether znajdują się w plecach oparć kanapy. Nieużywane zabezpieczone są ruchomą maskownicą.
Odpowiadają im - na skrajnych miejscach kanapy - mocowania Isofix (i-Size). Schowano je pomiędzy siedzisko i oparcie.
Standardem wyposażenia każdej wersji LEAF-a drugiej generacji są elektrycznie sterowane szyby w obu parach drzwi. Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi. Automatycznie opuszczana i podnoszona szyba znajduje się tylko w drzwiach kierowcy, w pozostałych trzeba przez cały czas trzymać palec na przycisku.
Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Aby to zrobić wystarczy przesunąć dźwignię zgodnie w wytłoczonym na ramie drzwi schematem.
Testowany egzemplarz LEAF-a w wersji Tekna wyposażono fabrycznie w jasną tapicerkę materiałowo-skórzaną. Można ją bez dopłaty zastąpić ciemną wersją. Syntetyczną skórą pokryto m.in. plecy foteli, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci.
Przyciemniane szyby z tyłu oraz Pakiet zimowy (podgrzewane fotele i kanapa, kierownica oraz pompa ciepła) to standard wyposażenia w wersji N-connecta i Tekna.
Każda wersja nowego LEAF-a została wyposażona w radioodbiornik, którym można sterować za pomocą przycisków na kierownicy lub poprzez 7-calowy panel dotykowy. Za pomocą gniazda aux, portu usb lub bluetooth można podłączyć do niego zewnętrzne urządzenia, np. smartfon. Do ich zasilania służy port usb lub tradycyjne gniazdo 12V - wszystkie umieszczono w dolnej części środkowego panelu kokpitu.